Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Friday, August 31, 2012

Selamat Hari Kemerdekaan ke 55.. Logo-logo Hari Kemerdekaan Malaysia since 1976-2012


MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!
(Dah malam baru nak ngepost..hihi tak patriotik sungguh!)

55 tahun..
Bukan satu angka yang kecil
Kalau manusia..
Mungkin sudah cukup matang dan berpengalaman
Andai kita toleh kembali ke belakang..
Menghayati semula saat jatuh, duduk, merangkak
Bangun, bertatih, mengatur langkah demi langkah
Lalu kita sampai semua ke tempat kita berdiri sekarang
Saat ia mampu berlari dengan gah di dada dunia

Lalu..
Terbit rasa syukur nun jauh di kalbu
Menakung himpunan jernih di birai mata
Betapa bertuahnya diri
Ditakdir Ilahi lahir di sini
Di bumi bertuah ini

Namun..
Ada garis kerisauan terbirat di hati
Tatkala mata menjadi saksi
Saat kegembiraan dikongsi
Terpalit noda dan daki

Bila..
Rasa syukur dihancuri alpa diri
Harga sebuah kebebasan hanyut bersama nafsu serakah
Terbalaskah segala pengorbanan?
Jika yang terlahir beberapa purnama nanti
Pelapis bangsa tiada berbapa
Atau mungkin terbiar tanpa dibela
Atau terbuang tanpa nyawa..

Merdekakah kita?


"Ya Allah..ampunkanlah dosa kaumku..Sesungguhnya mereka itu jahil"


(Sekadar cetusan rasa)



Moh kita tengok balik logo-logo Hari Kemerdekaan negara kita dolu-dolu..

(sumber: Google aje)

Logo mana paling tak menggiurkan?errrk..huhuu

SALAM KEMERDEKAAN KE 55 TAHUN!ALLAHU AKBAR!
Dirgahayu Negaraku Tercinta..
Kata dikota..janji mestilah ditepati..tak kira siapapun kita..nanti berdosa..peace!

Published with Blogger-droid v2.0.8

7 comments:

Iffah Afeefah said...

janji ditepati, kalau tak lu bisa mati

eh pandai2 je buat slogan sndiri


salam merdeka kak

Syazwan Che Deraman said...

logo tahun ni tak lawa la kak.

gitu jah.

Merdeka!

whitecappuccino said...

salam merdeka 55

aizamia3 said...

logo yang aaa... eerrr... eeemmm..

psstt: ni kalau komen gak ni, mau kena 'gam' gamaknya nanti..

♥ Cmª shIemª ♥ said...

hehe..salam merdeka ke 55 kak kh..

erkk.. xtau la mana 1 logo yg tak menggiurkan?? hihih

aimaniman said...

salam merdeka raya juga

akak pun cuak juga tengok budak2 sambut merdeka sbb langsung x ada penghayatan dalam diri, apa nak jadi entah ler...

QasehnyaRania said...

salam merdeka juga =)