Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Monday, April 9, 2012

Yarghhh!!Kami benci kamu!


Dadah durjana
Kau penghancur bangsa
Kau musuh rakyat
Kau musuh negara..

Kami anti dadah..
Kami benci padamu
Sekutu kita berani dadah
Mulia bangsa tanpamu!


Igt lagi lagu ni?hehe lagu masa kecik dulu..tapi ni potongan je la. panjang lagi lirik dia kan..eh!nape sekarang ni dah kurang ditayangkan lagu2 yang macam ni kat tv ek. Dah la kisah dan teladan yang selalu kita tengok masa kecik2 dulu pun dah takde gak kan. (yg seangkatan ngan KH la..generasi baru dapat tengok kisah dan teladan ni kat youtube je)

Sekurang-kurangnya dapat bagi peringatan kepada semua..sebab jiwa kita manusia ni mudah ingat kalau dalam bentuk lagu atau nasyid ni kan. Banyak sangat tayang iklan sampai nak keluarkan program berbentuk kesedaran ni dah tak cukup masa dah..huhu

Banyak program kesedaran tentang bahaya rokok dan dadah di sekolah..namun kalau masih ada guru atau ayah2 yang setiap hari duk menyedut benda tak berfaedah ni depan anak murid dan anak2..Macamana nak timbulkan kesedaran mereka??huhu fikir2kan..

Sedih..

Published with Blogger-droid v2.0.4

7 comments:

azzey said...

sy pon benci!

pena rozie said...

sy pun benci jugak....

Tatie Atikah said...

sy pun sama..menci,menci..

MOH KEMBARA said...

Salam Cikgu,

Ahhh cam ner nak minta kaki perokok berhenti? Diorang ni dah sebati terutama yg merokok dr muda. Hanya nawaitu utk Allah tu diorang boleh berhenti!

Ayen... said...

usahkan dadah,rokok pun kwn benci....

Sa Fa Az said...

sy pun benci!!!

Sa Fa Az said...
This comment has been removed by the author.