Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Friday, February 10, 2012

Tazkirah: Mudahnya Bersedekah..

Intipati yang dapat KH ambil dari rancangan Al-Hidayah @TV3 tadi.

Sabda Nabi SAW:

Tahlil itu sedekah..
Tahmid itu sedekah..
Tasbih itu sedekah..
Takbir itu sedekah..
Menyuruh kepada kebaikan itu sedekah..
Menyuruh meninggalkan keburukan itu sedekah..
Tetapi jika menunaikan solat sunat Dhuha...
ia merangkumi semua yang kita buat di atas.
(ini ringkasan hadith je ye)

Mudahkan.. Besarnya fadhilat solat sunat Dhuha ni kan.

Semoga memberi manfaat..

**Hmm KH belum istiqamah dalam menunaikan sunat Dhuha ni. Kadang2 buat tapi yg banyaknya tak buat..huhu diri terlalu alpa dan leka dengan perkara lain..sedangkan menunaikan solat Dhuha tu tak sampai 10 minit pun..


12 comments:

Eyeme said...

lama sagat dah x buatnye..menganggur ni pun matahari tegak br bgn..alasan2..adehla..

eelobor said...

senyum....tak perlu kata apa2... pun sedekah kan?

Deru Ombak said...

Assalamualaikum KH
Waktu 10 minit tu ditangan kita...

♥cmª shIemª♥ said...

khilafnya diri ini.... :(

tq for sharing..

atuk said...

Assalamualaikum KH

terima kasih kerana menyampaikan

Citarasa Rinduan said...

terima kaish berkongsi kakcik....
ikhlas, ayu suka blog ilmiah macam kakcik

aimaniman said...

semua terletak pd diri kita.. tepuk dada tanya hati, nak buat ke x nak...

Daya Aziz said...

terima kasih kerana berkongsi , salam dari daya

S..U..D..@..I..S said...

yang ringan dan mudah yg kita alpa dan padang remeh

sama macam KH juga
macam chipmore

H.J said...

nampak senang je kan..tapi nak amalkan susah jugak..nak istiqomah..hehe

ghoir muhadad tu tak de syeikh lg..tak tetap lg..heee

Natasya Naslin said...

=) im trying,,
slow2...

Noraim said...

sy teringnin sgt nk buat solat dhuha tp byk sgt halangan. xtau bila kesampaian hajat itu :(