Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Monday, September 26, 2011

Nak Turunkan Berat Badan?

Google


Hehe mesti ramai yang bersungguh-sungguh nak turunkan berat badan kan? Especially gegirls..hehe.. Kalau google memang banyak la tips nak kurangkan berat badan atau diet ni kan.. Cuma yang mana satu berkesan tu terpulang kepada kesungguhan, kepatuhan dan kejujuran masing-masing dalam mengamalkan tips yang diberikan.

KH tertarik dengan satu blog ni. Bakal doktor rasanya, takpun memang berkaitan dengan medical dan hospital la..Sebab adik kita ni study kat IIUM Kuantan..hehe

Antara yang KH sempat petik:

1. Jangan sesekali tak breakfastBreakfast penting sangat sebab waktu kita tidur malam, perut kita berlapar dalam masa yang lama. Jadi,bila kita bangun tidur pagi2 tu, badan kita perlukan amount of caloriesyang cukup untuk kick-start the day. InsyaAllah,kalau kita tak skip breakfast, kita akan dapat controlpengambilan makanan for the rest of the day. 


Nak baca lagi? KLIK ajo lah SINI.. hehe rugi tau tak baca sampai abis!

9 comments:

eelobor said...

huhuhu... laju jer saya masuk baca. janji nak turunkan sket

Green Apple said...

kak kalam ni best... ada macam2 tips. Saya baru dapat satu tips dr satu blog mengenai ulser mulut (tips tu pon dari kak kalam juga..) thanx atas perkongsian yg berguna..

Syazwan Che Deraman said...

saya nak gemuk kak.
macam mana?

Lelord said...

ekekekkee saya pun laju2 masuk baca n3 KH

IMANSHAH said...

erm, teman pun dah gomuk

☾SHiemaCMa786☾ said...

sesuai utk saye....
=D

kurus said...

yes bfast tuu penting .. jgn skip .. janji makan :)

aizamia3 said...

breakfast tu penting.. jangan sesekali tinggalkannya.. kalau nak diet pun biarlah seimbang.. biar hasilnya lambat tapi takde penyakit lain pulak datang disebabkan excited nak diet..

exora said...

btul tu bfast sgt penting...