Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Wednesday, September 7, 2011

Ingatlah Wahai Perempuan..

“Selangkah anak perempuan keluar dari rumah tanpa menutup aurat, 
maka selangkah juga ayahnya itu hampir ke Neraka. 
Selangkah seorg isteri keluar rumah tanpa menutup aurat, 
maka selangkah juga suaminya itu hampir ke Neraka.”

Apa makna sebenar cinta, kasih sayang pd ayah & suami 
sedangkan kita punca mereka terjerumus ke dalam neraka. 
Sanggupkah kita biarkan ayah yg banyak berkorban membesarkan kita 
juga suami yg kita kahwini ke NERAKA 
hanya kerana menanggung dosa2 kita di dunia?"



Renung-renungkan...


Sumber: Facebook


20 comments:

whitecappuccino said...

Tak sanggup!

Zue AnnaLeeya said...

tenkiu kak kongsi...
takut dgr...

Ayuni said...

hm, smua laki yg tanggung tp naper laki nk jugak pompuan seksi ek....

azwa amani said...

tanggungjawab ayah dan suami itu berat... setiap tgkahlaku anak dan isteri perlu diperbetulkan jika salah.. kalau tidak, mereka yg akan dipersalahkan...

Citarasa Rinduan said...

subhanallah.
sebaiknya tutuplah aurat selain utk diri sendiri, buat bekalan ke sana

eiela said...

takutnya,,tutupla aurat demi kebahagian bersama

Mila@Rimbun said...

kalau semua lelaki berkesedaran sebegini takdenyer nak mencari yg seksi2 kalah fasha sanda tuh kan.. mesti nak cari yg tudung litup but seksi depan suami jerrr.

eelobor said...

yang kelakar masih ada yang menggunakan alasan kubur masing2. Astaghfirullah.....

Sufia Mahzan said...

Betul sangat!
Kalau betul-betul sayangkan ayah, ibu, suami etc..kena tolong mereka dengan menjaga aurat, jaga solat dan jaga maruah sendiri.

teratai said...

Astaghfirullah...takutnya sbb semua anak perempuan! Mudah2an mereka membawa kami ke syurga,insyaAllah

Ahya Ijja said...

Assalamualaikum.

Terima kasih untuk post yang indah ini.

Beruntunglah lelaki yang tahu tanggungjawabnya, beruntunglah perempuan yang tahu batas-batas dan tanggungjawabnya.

Namun, benda ini tidak terhad untuk menutup aurat sahaja, tetapi termasuk untuk semua hal-hal wajib juga.

Wassalam, nice blog!

ieda said...

sgt2 terkesan tau wan ..
thanx dear friend :)

♥cmª shIemª♥ said...

teguran ..supaya diri ini juga sentiasa beringat..

aimaniman said...

ye lee takut, sbb tuw akak nak masukkan iman taski abim biar dia blajar hal2 agama dr kecik.. dr mak dia susah sikit nak ikut... moga2 iman jd anak yg taat Allah.. insy

ariana said...

Sama-samalah kita saling ingat mengingat ye..TQ..akak ni lg lah..semua anak dara..huhu..

Niena Pengembara Ilahi said...

nina syg fmly.. takut ssgt2 bla buat sesuatu tu... bla tgk muka ma kesian he

Solihin Zubir said...

isteri jgn degil ckp suami..
suami pun jgn dayus biarkan isteri bvuat maksiat..

mcm tu jugak dgn anak2 perempuan terhdap ayahnya.. kan..

nauzubillah..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

terima kasih atas peringatan ye sis..sesungguhnya aga lah aurat demi diri dan org tersayang

S..U..D..@..I..S said...

ya kasihanilah diri sendiri, apa yg diperlakukan akan dipertanggunjawaban
dan juga kasihanilah orang yang mengasihani kita sedari kecil.....

exora said...

thanx..kerana mengingatkan...