Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Sunday, August 21, 2011

Pelajarilah Al-Quran Sedari Muda..



Bacalah!dengan nama Tuhanmu Yang Menciptakan..
Jom Belajar Ilmu Al-Quran!..supaya kita tahu membacanya dengan betul dan fasih..

Wallahu a'lam..

7 comments:

Iffah Afeefah said...

erm tapi berapa kerat je y bace

tengs kak

JIJI YU said...

ramai dah yg tau baca alhamdulillah tapi nak baca tu pulak satu hal

Green Apple said...

perlu membudayakan bacaan Al-Quran dgn membuat aktiviti2 kat tempat kerja atau di surau2. Baru ramai yg join. dan ini memupuk minat membaca Al-Quran lebih lagi dari minat membaca novel.

Kalamhati said...

>>iffah:
emm btul iffah..yg tau baca dah ramai...tp yg slalu baca tu yg kurang..huhu

Kalamhati said...

>>Jiji:
Hmm btul tu jiji..nk jadikan membaca Al-Quran tu sebagai rutin wajib setiap hari tu tak semua dpt buat..tp kena cuba gak walaupun sehelai hari..separuh muka pun kira ok dr tak baca langsung

Kalamhati said...

>>Green Apple:
memang kena membudayakan bacaan Al-Quran ni kan.tp kdg2 yg tak suka tu tetap cilok gak..mslh jadi tak minat tu sbb tak faham apa yg dibaca..kalau faham apa yg terkandung..mesti kita akan asyik baca..btul..

sekali sekala cuba rujuk tafsir,utk dalami maksud ayat yg kita bacakan..insyaAllah pasti bergetar hati kita..=)

ariana said...

Dibulan ramadhan ni, nampak semakin ramai yg membaca..tapi biarlah berkekalan sampai kebulan-bulan lain jg..( pesan utk diri juga ni..)