Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Wednesday, April 27, 2011

POKOK PUN PAKAI STOKIN??

Haa jangan terkezut!hehe..ini bukan cerita dongeng..Memang kisah benar..Pokok-pokok kat Vietnam dipakaikan stokin pada waktu-waktu tertentu..Biasanya pada waktu perayaan kalau tak silap..Bila stokin dah lusuh..Stokin baru pulak akan digantikan..hehe

Meh kita tengok kalau tak caya..

Tadaa!Kan betul tak tipuu..hehe
Semua pokok kat bandar Ho Chi Minh pakai stokin tau..
Bukan stokin betoi..cat putih la maksudnya..hihi

 Ni stokin depa dah lusuh dah..tunggu stokin baru..


Semua pokok kat bandar ada nombor..Ni menurut kata 
pemandu pelancongtu la..Kalau dia tipu maka fakta ni tipu la..hehe
tapi betul la..sepanjang pemerhatian KH kat sana..memang semua pokok
ada nombor..sebagai langkah pemuliharaan kot

Pokok-pokok kat bandar-bandar di negara kita ni ada nombor tak ek?Stokin memang takde la kan..ekeke


16 comments:

Citarasa Rinduan said...

kat malaysia tak pakai stoking.. tapi pokok2 pakai aksesori... ada perak, emas (sebab lampu pelbagai warna..hehehe)

Jo Qusary said...

kalo letak stokin takut nanti santa claus tersilap letak hadiah pulak, hahaha...

Kalamhati said...

>>Ayu:
hehe btul2 tu..lip lap lip lap anak mami!!

>>Jo:
ehehe ok la tu!kalu cemtu ramai la org pkaikan pokok mereka stokin bulan December sbb nak dpt adiah..hehe

sarah-najwan said...

tu adat dorang kot..
kat msia..paka lapu banyok pokoks kito..bg meriah..hehehe

Kalamhati said...

>>ummi sarah-najwan:
ha'ah rasanya meme adat dorang..

hehe jangoks pokok2 kito..

MAPPIAU said...

Hahahaha ingatkan betul2 pakai stokin la tadi macam yang kite pakai kat kaki tuh, ghupenyer cat! cisss...hahahahahahhaaaa

Kalamhati said...

>>Diana:
kihkihkih..=p!

Cik Cempaka said...

adoihhh..penat kite cari stokin...

S..U..D..@..I..S said...

kreatif dorang ni...nmpak kemas dan bersih sekali...bandar ni....

Ayuni said...

hikhik, tomey....

IMANSHAH said...

camner nak ganti stokin yg lusuh??

LidaRahim said...

dorang mmg jago senghoti dok?

kita nih sampai pokok leh tumbang hempap orang baru nak amek kesah...

ke sebab kat tempat kita ni byk nau pokok ek?

padlie said...

bagus ye dia kawal pokok2 dia camtu..
macam tiang lampu lak, ada numbering..

alinac lover said...

oh..akak p sna ya.best nyaa

Cma Shiema said...

hehe..stoking..ooo dicat rupenye.. sebb ape cenggitu kak kh?
kat mesia ni meriah ngan lampu lip lap je..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

menarik..tp napa putih je..kalo diaorg kaler ngn kaler merah ke biru misti lg cantek