Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Sunday, April 10, 2011

MAKCIK!NAK DADAH SATUU..

Al-kisah masa KH membantu guru-guru berjual-jualan kat padang masa Kejohanan Bola Baling peringkat zon hari tu..Ada sorang murid ni tetiba je datang kat gerai..Dengan penuh yakinnya dia cakap "Makcik!Nak beli dadah satu!".."Hah!cikgu tak jual dadah..dadah takde..dadih ada", jawab sorang cikgu..Kitorang yang ada kat situ terburai gelak..hahaha terpinga-pinga budak tu..

Dah la nak beli dadah!Panggil orang makcik lak!hehe ingat makcik kantin ke pe?walhal dah memang sah-sah yang berjual tu cikgu2 yang ngaja kelas dorang..pun still panggil makcik..Dah terbiasa beli makanan kat kantin panggil makcik kot..adeh la bebudak ni..

Kadang-kadang kalau kita berdiri kat kantin, dan ada budak yang beli makanan..Dia panggil je kita makcik..sedangkan memang dia kenal kita..siap ngaja kelas dia lagi..Agaknya dia ingat panggil cikgu kat dalam kelas je kot..hehe

Tu kisah lucu minggu lepas..minggu ni tak tahu la apa lagi kisah lucu yang akan berlaku..Esok sekolah KH jadi tuan rumah untuk Kejohanan Bola Baling Sekolah Menengah peringkat zon plak..Sampai hari Khamis..huhu

Tadaaaa!!

Dadah Dadih dah siap dan sedang lena dalam freezer..KH amik kontrak buat dadih..Sok tinggal nak angkut pegi sekolah je..Sebab freezer kiut..makanya hanya 140 bekas je dapat muat..Ok la tu kot..Biasanya takkan berbaki..Bebudak ni sapu bersih..

Yang tak laratnya nak ngangkut turun ke kereta sebab rumahku di level 3..huahuwaaa..


**Esok juga bermulanya pencerapan dari pihak pentadbir..huhu berdebar juga ni takut kena observe..Tawakkal je la..Semoga Allah permudahkan segala urusan

21 comments:

kAmi dAn mEreKa!! said...

makcik! dadih perisa keladi ade tak?
hehe =)

Jo Qusary said...

tgh membayangkan bebudak tu high makan dadah, eh silap, dadih... hehehe

Cikgu CTE said...

kat sekolah , panggil cikgu tapi bila kat luar dah jenuh dipanggil mak cik....

dulu selalu jugak buat dadih..masa tu tengah demam dadih... tapi la nie, malas...

Lain kali KH buatlah dadih 2 atau 3 lapis....budak2 suka nak beli...

Solihin Zubir said...

ada budak pnah pggil sy pakcik... hahaha... mungkin tatabahasa dia lemah kot.. ;-p

Ciklinn said...

makcik mak saya suruh beli dadih sepuluh... campor2 jer semua kaler.... berapa semua yer??? ermm mama kata ada diskaun tak kalu beli byk2 nie? hehhe

Mat Gebu said...

Pakcik mat nak dadah stoberi..ada?

DKosongLapan said...

Assalamualaikum cik Kalamhati....
errr....ade jugak ye juei dadah open macam tu??? heheheh....siap ade peghase lagi.......
cik KM...
kalo bebudak panggei pakcik/makcik tu ok lagi...... kalo yang umor sebaye adik2 kite panggei pakcik/makcik...itu jalan nak kene maghah namenye...

leyzajamil said...

lama tak makan dadih..terliur la pulak tngok dadih dlam fridge tu..

cikgu CTE bagi gud idea la, dadih berlapis..sure enak lazat berkhasiat rasanya..

Cma Shiema said...

makcik..nak dadah coklat satu..
hehe3...kelakar dgn karenah bdk2 ni..
sabar jer la..

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

hehe..budak sekolah rendah la kut nih..kalau budak sekolah menengah kita dah bukan cikgu pun still pangge cikgu..rs dihormati gitu..

sukernya dadihh..yummy

MAPPIAU said...

aaaaaaaa dadih...peberet saye jugak tuh, dari dulu sampai la dah jadi mak budak ni haaaaa hiks

azzey said...

KH, Nak dadah duaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...*hu3....*

cujen said...

nmpk sedap...nyum..nyum...

salam singgah dari CUJEN THE LEJEN

PERKARA YANG ANDA TIDAK TAHUN TENTANG MAYBANK

mommylavender said...

mommy nak dadah perasa oren ye KH~heee....

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

sedapnyer..

Mila@Rimbun said...

Salam T.. McTie nii kan kan..

alinac lover said...

suka nya tgk dadih :)

berita kepada Ahli Alinac Shoppe-
http://www.alinaclover.com/2011/04/khas-kepada-ahli-alinac-shoppe.html

Kalamhati said...

>>Kami dAn mEreKa!!>>
hehe makcik tak buat dadih keladi..nnt gatal!haha

>>Jo:
kihkihkih bahaya btol kan..

>>Cikgu CTE:
betul jugak tu..nnt nak try buat yg lapis2..mesti lawa..mekasih!

>>Solihin:
haha kena ajar dorang tatabahasa tu..

>>Ciklinn:
errkk banyaknyee mama awak suruh beli!
kalau beli sepuluh makcik bg free sepuluh SUDU!!wakekeke

>>CMG:
adaaa..pakcik punya pasal..sy bagi dadih stroberi letak mayonis!!hahaha

Kalamhati said...

>>Yop D08:
Waalaikumussalam..
hehe betul tu..tgk muka mcm nak sebaya kita,tp panggil kita makcik..mmg berasap la gak..

>>leyzajamil:
betul tu leyza..idea baru..boleh try ni..tp rumit sikit la sebab kena tunggu dia keras dulu baru lapis yg lain plak..hehe

>>Cma:
hehehe tu la pasal..ilang penat bila gelak tgk kerenah bebudak ni..

>>Rina:
ha'ah sekolah rendah..kalu sekolah menengah dorang panggil cikgu..
biasa bebudak lg..

>>Diana:
hikhik kita serupaaaa..tp akak lebih suka dadih yg pure..yg perisa susu dr jabatan haiwan dulu..skang mcm dah takde dah..best!

>>azzey:
hehe azzey nak brapeeee..mlm ni akak buat 2 perisa je..=p!

>>cujen:
hehe memang sedap!

>>mommy:
hehe perisa oren tadak la mommy..perisa stoberi adeee..=p!

Kalamhati said...

>>LM:
hehe..sana ada tak sis?

>>La:
Salam la!oit aku la ni..hehe jumpa gak ko blog aku ek

>>Yong:
hehe ramai orang suka dadih ni kan

[p@kcikLie] : [ mamaDiana] said...

anak2 sy memang sukaaa dgn dadih ni...