Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Sunday, April 24, 2011

KERETAKU KENA CONTENG!!GRRRR...

Masa keluar tengahari tadi pegi beli barang dapur, kereta ok lagi..Tup-tup turun petang tadi tekezut beta!Keretaku dah jadi cemni dah!!


Haiiyyakk!siapakah yang bertuah itu yang berani menconteng keretaku ini!Bila toleh keliling rupanya bukan keretaku saja..ada beberapa buah kereta lain dalam garaj kena conteng tapi keretaku paling banyak..huwaa

Bukan diconteng dengan kapur biasa..macam kapur yang digunakan oleh tukang jahit tu..Sebab bila sapu dia melekit kat tangan..Aduyai!bukan sikit..tulisan besar tu ku dapat bersih tapi calar-calar halus masih kelihatan..Rasa nak pitam mula-mula tengok tadi..Ingatkan dicalar dengan benda tajam..Syukur..kalau tidak jahanam la keretaku..huhu

Ku terus pegi cuci kat auto wash tadi tapi tak hilang calar2 kecik yang banyak..Kena polish jugak pasni..Ni dah bukan tahap nakal ni..Dah kira tahap jahat perangai dah ni..Macam takde kerja lain dah nak buat..Ayat pun mencarut semacam..Kalau budak-budak kecik dah pandai menconteng macam ni dengan perkataan yang tak sepatutnya..Memang menyedihkan..Nak-nak kalau awak tu anak cikgu..huhu

Salah siapa?Salah ibu bapa tak jaga anak..Atau si anak yang tak mendengar kata?Kadang-kadang nasihat ibu bapa pun mereka dah tak endah..Apa nak jadi?

24 comments:

whitecappuccino said...

kesiannya yati..mahu menggelegak rasa ni..jahat betul la budak takde kerja macam ni tak pasal2 orang jadi mangsa. Nasib baik bukan guna benda tajam.

Jo Qusary said...

Klu: kapur tukang jahit = anak tukang jahit?

Cik Eliza said...

pehhhh! anak tukang jahit takk?
huhu!

salam takziah,,,

Cikgu CTE said...

kalaulah nampak siapa yang buat kerja tu...apa perlu kita buat yea...

Citarasa Rinduan said...

tu dia...
kesiannya cikgu

rasanya kena ambil tindakan.. tak boleh di biarkan...sangat mengecewakan

IMANSHAH said...

sabau je lah..keta saya pernah sekali tahun 2006

||aLeaSaRa|| said...

kdg2 susah nak tegur anak jiran kalau berlaku di kawasan perumahan.ni nka cietr hari tu masa otw nak ke office mas alat trafifc light kereta kite betul2 blkg 4xW yg kontraktor selalu bawa tu.diorg selalu gi site dah tentu kotor dan berdebu.ada pula tgn yg gatal gi conteng cermin belakang.jelas kite dpt baca..."Kotorlah woi".Ada pula jawapan kat sebelah "Dah tu basuhlah"

Kalamhati said...

>>Ciknor:
tu la..kalu ngan benda tajam sy memang cari sapa yg buat td..huhu

>>Jo:
maybe bleh pakai klu tu..esok nak cuba tanya jiran-jiran yg kereta dorang kena conteng gak tu..mesti dorang pun cari gak sapa yg buat..

>>Cik Eliza:
huhu maybe gak..dia curi kapur mak dia..tp tak kenal sgt sapa tukang jahit..

>>Cikgu CTE:
tak tau la nak buat apa..budak2 kecik lg ni..kena bg nasihat la..at least mak ayah dorang kena tau apa yg anak2 dorang buat..kena awasi la pasni

>>Ayu:
insyaAllah ayu..esok sy cuba risik2..takut ni angkara org luar je..sbb kuarters ni senang sgt org luar nak masuk..takde guard house pun..

>>Imanshah:
huhu pantang btul kak wan kalau org usik kereta..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

alahai sis...mujur ngan kapur jahit.walau calar halus...tp ok lg dr pki paku..huhu.jahat lah budak2 skrg ni..ni bkn nakal ni..ni nama dia jahat!

Mazlin Nordin said...

Sabar ajalah sis....budak sekarang nakal mereka makin menjadi jadi...

| gad1s s0ypans | said...

cedey nye tg0k.....
sabar ekkk....
dugaan tue.....
(=

kasihredha said...

berani betul...
ingatkan dah tak de org
berperangai macam ni

eelobor said...

cikgu, dapat jumpa budak yang buat tu dtg bwk jumpa saya eh. nak belanja ais krim kat budak tuh

Nur Hawa Mohd Zin said...

Ya Allah...dalam ke calar nye ke calar luar jekr? ish sape la yg buat tu

Mila@Rimbun said...

uihhh geram..... teringat masa aku dok flat arituh, pernah budak berdiri atas kete aku (kat depan) utk amik shuttlecock sangkut kat atap.. menjerit aku dari atas hahaha.. terus terjun budak tuh. kemik (melengkung) ler jugak kete aku tuh.. mmg geram

Cma Shiema said...

huhu...kalo manje cma kene conteng...nanges woo...sapelah budak yg tgn nakal conteng ni...

greammmm....grrrgrrr


~sabar ye kak kh..

Achahani said...

aduh siapakah yg sengal itu.

sarah-najwan said...

pakat2 tanya la sapa punya keje sb byk kete yg kenakan..

mmg geram kalu kete kita org buat gtu...

Lina said...

huhu klu dicalar dgn bende tajam mau meraung...hai budak2 zaman skrg ni mmg tak makan saman

nuriz said...

adoiyaiii kena calar pulak..kalau nak cat balik alamat sakit ler

Kalamhati said...

>>LM:
huhu tu la..nasib masih menyebelahi akak..tp suspectnya dh dpt dikesan..anak jiran sebelah umah akak dorang kata..huhu sungguh tak sangka..anak cikgu gak

>>Chik Inn:
Tu la chik inn..takpe so far boleh sabar lg..ujian Allah ni..=)

>>gadissoypans:
huhu insyaAllah..sabar ni..=)

>>kasihredha:
huhu makin ramai kot skang ni..kt skolah selalu je penutup angin tayar cikgu2 hilang..bebudak curi dan jual kt kawan2 dorang utk tutup tayar basikal..huhu

Kalamhati said...

>>eelobor:
ekeke baik la avam eelobor belanja cikgu ni je..ada pekdahnya sikit..hihi

>>Awe:
calar2 halus awe..kalu polish insyaAllah ilang kot..huhu

>>La:
huh berani dorang panjat atas kete..aduh berapi kalu gitu gayanya la..huhu

>>Cma:
huhu memang memula tgk rasa nak pitam cma..huwaaa

Kalamhati said...

>>Achahani:
huhu anak cikgu juga mengikut saksi yg melihat..tp malas nak pjg2 cerita..janji jgn toreh ngan paku dh..kalu paku memang kena ngadap mak ayah dia la

>>ummi sarah-najwan:
huhu tu la..buah hati kawe tu..dh la byk dh calar hok budok tu toreh kt skolah..tambah lagi

>>Lina:
huhu takmooo..nasib baik conteng ngan kapur jahit je..huhu

>>nuriz:
kalu kena cat memang sakit ler..pokai trus jadinya..

faizul badri said...

Kalau kereta kita calar, x payah pening2, guna scretch remover.
Tryla, calar bleh hilang....
http://muslimchoices.com/?p=scratch_remover