Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Sunday, January 9, 2011

KELAPA OH KELAPA: DI MANAKAH DIKAU

(from google)

Tadi satu pasar pusing cari santan or kelapa parut tapi takde..haik!mana pegi semua kelapa ni?..ada adik kedai tu jawab 'kelapa merajuk musim tengkujuh ni kak'...hahaha tergelak je diriku..

Tapi serius memang takde..hampir 6 buah kedai yg ku pegi memang takde stok kelapa..huhu makanya terbatal lah hasrat nak buat nasi lemak untuk bekal ke sekolah esok..tukar menu lain..hehe

Teringat masa mak buat bisnes dodol dulu..kelapa melambak..nak berapa biji?yg tua ada yang muda ada..mesin saja..dah pencen ni, mak beli santan je..

7 comments:

Rozuan Ismail said...

kena pakai pati santan lah cam tu..huhu..ta[i keaslian dia kurang la kan..susah nak cari kelapa sekarang ni..kat kampung pon susah..

p/s jom komen entri terbaru blog wan

noreed said...

santan kotak jer lah kak nampaknya

AtiEnAbErn said...

kalamhati :he3 .. pandai pulak kelapa merajuk.. msti cumel ! ha3

Izan Ishak said...

nak buat nasi lemak jugak...pakai santan kotak pun bolehlah....

Lya Colours said...

guna santan kotak je la jawabnye
huhuhuhu

alinac lover said...

tu la..minyak pon xde T__T

eelobor said...

kakchik jangan panjat sendiri deh, tak elok org tengok. hihihihi