Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Monday, January 3, 2011

Dan rutin pun bermula..

Bermulanya sesi persekolahan hari ini, maka bermulalah juga rutin biasa seorang pendidik. Apalagi kalau bukan menyediakan buku rancangan pengajaran harian (RPH)..Dan malam tadi Kalamhati menyiapkan mana-mana part yang tak siap. Yang tak siapnya sudah pasti hiasan2 sampingan la..hehe

Lukis sana lukis sini..tempek sana tempek sini..al-maklumlah ngajar sekolah rendahkan..hehe buku RPH cikgu2 pun warna warni macam colouring book bebudak..Tapi serius cakap, Kalamhati memang failed bab2 lukis-lukis dan warna2 ni..Memang tangan bangku sungguh!

Biasanya beli sticker2 yang melambak jual kat cowboy..Ekceli, tersangatlah jeles nengok rakan2 guru yang sangat kretif melukis macam2 kat RPH dorang..ikh!siap ngan tema lagi..kalau minggu ni ngaja pasal alphabet..siap ada huruf dan gambar2 lawa yang dorang lukis.. Kalamhati meleleh air liur je la tengok..wawawaaa


Nilah dia rupa Buku Rekod Cikgu2 Sekolah Pahang..hehe Siap ada gambar bangunan JPN lak tahun ni..Mabeles! (Ummi Sarah-Najwan mesti bangga sebab sekolah diasebelah JPN je kan kan?hihii)


Comel tak sticker i!ahaks..pesday school tuu..seswai!
Sticker singgit je ni..beli kat Pay Less..hihi
(ummi sarah-najwan mesti pegi cari pasni..hahaha)

Buku Rekod Ngaja umpama nadi bagi kami..Kena kendong ke hulu hilir..Jaga macam jaga diri sendiri..Kalau tak siapkan dan nak dijadikan cerita pihak nazir jabatan turun memantau..Haaa sediakanlah duit ribu riban untuk bayar penalti..Sanggup ke?huhu takmo takmo..

Biasanya kan, bila tiba Hari Guru..Pihak pentadbir sekolah akan pilih buku rekod guru2 yang paling kemas dan kretif..dapatlah hadiah deme2 ni..Kalamhati tukang tepuk je laa..hahaha..

Takpe la kan..itulah diriku seadanya..Yang penting, ngaja tetap ngaja..buku rekod tetap siap..kerawang2 tu tak penting ngat (nak sedapkan hati sendiri..wakeke)

Caiyyok!caiyyok!

22 comments:

Ayuni said...

slamat mlm cikgu...

Kalamhati said...

>>Ayuni:
huik skema lak dia..hihihi cikgu tak ngaja malam2 ni..=p

zaMir said...

selamat mendidik ye...jgn stress2...

Citarasa Rinduan said...

kalamhati..
tu dia warna warni ko...class..

ayu dah lama nak tanya, mengajar sekolah rendah kelas berapa??

MAPPIAU said...

hehehe ingatkan anak murid jer yang suke mendecorate2 buku nih, waaa cekgu2 pun sooooka jugak ghupenyer hehehe

anyway selamat bertugas cekgu!!

hehehe

Nur Azila Ismail said...

kakak . selamat kembali bertugas
esok zila sudah ke plkn . huhuh . nanti zila balik zila akan bace entri2 akak tau :) seronok dapat kenal akak

noraim said...

akak, selamat kembali bertugas. moga akak jadi guru yg berdedikasi.
doakan sy dpt jadi mcm akak :)

Kalamhati said...

>>Zamir:
mekasih!..idak stressnye..hehe

>>Sis Ayu:
saya ngaja tahun 5 ngan 6..B.Arab

Kalamhati said...

>>MAPPIAU:
panggil diana la senang ek..hehe
mekasih diana..hehe cikgu pun nak lawan bebudak..=p

Kalamhati said...

>>Zieyla:
Selamat berangkat ye..huhu jaga diri tau!jgn lupakan kami..akak doakan ziela makin mantop sekembalinya dr PLKN nnt..insyaAllah

Izan Ishak said...

kena lekat2 sticker yg buat comel tuh. takpelah tak kreatif mana lukis2 ni, tp tetap dedikasi mengajar kan~

Kalamhati said...

>>noraim:
mekasih aim..insyaAllah..akak tunggu noraim join warga pendidik nnt..=)

nmkhairulazlan said...

salam ziarah kak..
Teringat buku rph masa praktikum tahun lepas...siap balut ngan kertas bunga2 lagi..hehe

rossoneri said...

slamat mengajar..
kita pun xreti lukis2 berkreatif2 nih,tulisan pun buruk..hahaha

noreed said...

salam kak,
best gak kan jadi cikgu ni. bleh melukis2.hehehe. anyway slamat menjlnkan tugas kak.

Solihin Zubir said...

selamat kembali ke sekolah ye akak..
belajar rajin2.. eh.. ngajar rajin2.. hehe..

eelobor said...

cigu wan & ngn cikgu sarah kira 2 org dari perantauan yang mengajar di negeri yang sama eh? hihihihi

noraim said...

insyaALLAH kak :)

Kalamhati said...

>>nmkhairulazlan:
salam khairul..hehe tu kenangan mahal tu..waktu paling rajin dan bersemangat adalah waktu praktikum kan..hihi


>>rossoneri:
maceh rina..hehehe kerastif ye la kan..tulisan akak pun comot gak..=p

Kalamhati said...

>>Izan:
yup btol!hehe yg penting tanggungjawab yg utama tu didahulukan..=)


>>noreed:
Salam noreed..memang best tp adakalanya menyesakkan pala gak..bila kerenah murid2 lebih dr biasa..tp tu semua ujian kan..setiap kerja cabaran dia berlainan

Kalamhati said...

>>Solihin:
mekasih inchik solihin...=p


>>eelobor:
begitulah seadanya dan bertemu di alam maya bagai sudah lama kenal walhal tak penah jupo pun walau tinggal setanah...hehe

K.Nor said...

slmt kembali bertugas cikgu :)