Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Saturday, September 11, 2010

Nak cepat pegi mana?

Tadi time on the way ke rumah abang ku..jalan memang jem giler..bersusun2 keta..time ni la bleh tengok2 muka2 orang yang tak sabar..yg asik nak cepat je..ngat dia je ker nak beraya..Adoi tak sedar2 lagi insan2 ni kan?


Antara keta2 yg suka ngat nak potong kiri jalan..ngat dia je nak cepat..
Hai tak sabar btol..anak isteri ada kt lem keta tu..
kena saman terbang duit lagi bang oii..


Orang tak sabar memang selalu rugi..Haa pak polisi dah tunggu tu..
Padan muka..nasib baik pak polisi tu tak saman..
Dia suruh masuk balik ke lane asal..
Rezeki ko la bang arini..

Apa susah sangat nak ikut peraturan ni..dah memang jalan sesak time raya ni..terimalah hakikat..bebawak bersabar..sabar tu separuh dari iman..hari raya ni hari gembira..jangan buat orang marah..kalu buat pangai gitu tah baper org yg bambu awak dari dalam keta..wat naya kt diri sendiri je..insaflah..tak kemana kalu bersabar..malah dapat pahala free Allah bg utk org2 yg sabar ni..

6 comments:

saya_arief said...

kat mane ni..??
tengok plate "D"..
kelate ka..?

Kalamhati said...

yup klate..huhu

SCUBA said...

hahaha. ikuti kisah yg lebih kurang di: http://akuskizo.blogspot.com/2010/08/raya-datang-lagi.html

Kalamhati said...

okeh..beres!

atoqa said...

kalau kena saman tak pe.. boleh bayar. tapi kalau eksiden cedera teruk ke..mati ke..cammana?

Kalamhati said...

tu la pasal..kalu dia sorang mati takpe la..kalu libatkan org yg tak bersalah..lagi nayaa..huhu