Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Thursday, September 23, 2010

Keyword..penting ke?



Sepanjang minggu ni dan minggu lepas..ku duk analyse stats kat blogger ni..Ku dapati entry ku tentang Kes Pembunuhan Sosilawati kekal sebagai keyword yang popular..Walhal ada je entry lain berkaitan kes ni yg tajuk lebih kurang..


Dan sumber trafik utama adalah dari google..Bila check google search, entry tu berada di kedudukan 5..patut la..dan ku mengakui sekarang kuasa search engine ni memang cukup hebat..dan sangat membantu..



Dan baru ku faham apa yang selalu bloggers bgtau pasal kepentingan tajuk entry yang tepat..bukan main hentam guna perkataan ringkas..mesti tulis penuh dalam ayat standard..

Satu lagi, kena alert dengan kejadian2 yg berlaku di sekeliling..melalui pembacaan..melalui pemerhatian..dan dalam bab ni, ku masih lagi belajar cemana nak qoute sesuatu berita atau cerita..dan cemana nak buat ulasan sendiri..buat takat main copy & paste je..

Pada pendapat ku, untuk bertapak dan dikenali..maknanya orang tahu blog kita wujud..dan perlu ada followers..tanpa mereka siapalah kita..Jadikan mereka kawan kita..

Banyak entry2 berguna yang dikongsikan oleh blogger2 yang dah kira otai..Kalau taknak sesusah cari gali..Boleh la rujuk sini..Ni antara yang menarik untuk anda baca:

4 comments:

shahrilhakime said...

kene ambik niii....
satu lagi tips untuk naikkan traffic blog kite....
tq

Nur Hawa Mohd Zin said...

bagi awe penting utk tahu apa pembaca minat...utk baiki kelemahan

Kalamhati said...

DKosongLapan:

ilmu yg berguna jgn lepaskan..tp yg penting kita jadi diri kita..lama2 org kenal kita cemana kan?..

bila kita baik ngan org..insyaAllah ramai yg ingin berkawan tho pd awalnya hanya utk naikkan trafik..lama2 mereka akan ingat kita. tu yg penting..

Kalamhati said...

Awe:
Btul..bukan semua pembaca punya minat yg sama..belajar tru observation..jelajah blog pun byk membantu kan?tgk cemana org menulis..menyampaikan idea masing2..bukan tiru tp jadikan contoh..tp still kekalkan siapa kita..bukan jadi org lain..

Yg pentingnya, kita sentiasa cuba baiki kelemahan kita..akak [un byk blaja dari awe..=)