Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Sunday, February 17, 2013

ALLAH LEBIH MENYAYANGI DIA..AL-FATIHAH

Salam hujung minggu olls!

Makin lama makin lesu dan sunyi blog ni tak terupdate..huhu banyak tugasan yang perlu diutamakan dulu.

Rest kejap dari ngadap kerja, dan hati teringin nak menjenguk blog. Terasa macam nak mencoretkan sesuatu di sini sebagai kenangan utk KH ingat bila-bila nanti.

Fikiran ni masih lagi teringatkan dan  terbayang wajah kaku yang tak sempat KH nak jumpa. Hanya dapat lihat wajah anak kecil itu melalui gambar yang di 'bluetooth' kan oleh abang angkatnya saja. Wajah yang dah remuk dan penuh jahitan.

Dua beradik dari sekolah kami telah terlibat dalam kemalangan di kawasan kampung berdekatan dengan sekolah. Keduanya adalah murid tahun 1 dan 6. Si abang tahun 6 mengalami keretakan di tulang kaki dan peha. Manakala si adik cedera parah hampir separuh mukanya dan organ2 dalam rosak.

Kami hanya dikhabarkan berita kemalangan tu pada ptg selasa dan hanya bertindak untuk mengetahui keadaan sebenar pada pagi hari Rabu. Ayah mangsa tidak melaporkan kepada pihak sekolah. Mungkin dalam kekalutan tu mmg tak ingat langsung dah tentang benda lain kan. Hanya mahu anak dia selamat.

KH sempat pegi melawat si abang di hospital dan si adik telah dibawa ke HKL untuk rawatan lanjut. Hmm masa kat hospital tu, Allah saja yg tahu bagaimana rasa. Sedih sangat bila dengar cerita dari abang angkat dia. Tak dapat bayangkan macamana keadaan anak kecil yg berusia 7 thn tu dilanggar dengan kuat dan terpelanting ke cermin kereta. Separuh wajah dia koyak dan KH tgk wajah yang dah siap berjahit melalui hp pun tak sanggup. Lemah longlai rasa lutut time tu

Hari Khamis dan Jumaat, kami di sekolah buat bacaan Yaasin, mendoakan agar keduanya diberi kesembuhan dan dikurangkan rasa sakit oleh Allah. 

Dan hari Selasa lepas, setelah lbh seminggu doktor berusaha selamatkan si adik, namun Allah lebih mengetahui segala yang terbaik utk si kecil ni. Pada jam 10.15 malam, dia menghembuskan nafasnya yang terakhir. Sesungguhnya Allah lebih berkuasa dan Mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya. Seorang ahli syurga untuk kedua ibu bapanya.. Allahu akbar

Sesungguhnya perancangan Allah adalah sebaik2 perancangan. Jika dia hidup pun, menurut doktor yang merawat, keadaan dia takkan jadi macam biasa dah. Mungkin terbaring macam tu je tak dapat bergerak. Jadi, Allah ambil kembali apa yang menjadi hakNya untuk kembali ke sisiNya sebagai tetamu yang istimewa.

Hilang sudah nikmat untuk belajar bersama kawan2..bermain..bergelak ketawa seperti anak-anak seusianya. Namun, Allah gantikan dengan hadiah yang lebih hebat yang bukan semua akan dapat merasa nikmat syurga tanpa hisab ni kan.

Semoga roh Syuhada tenang di sana bersama hamba2 Allah yang disayangi dan semoga si abang cepat sembuh, dapat kembali ke sekolah dan belajar seperti biasa. 

Sesungguhnya mati itu pasti. Setiap diri akan merasai mati. Lambat atau cepat hanya DIA yang Maha Mengetahui.

Al-fatihah

Arwah berdiri di barisan belakang, dua dari kiri


14 comments:

nik ros said...

al-fatihah :(

Mon MonaLea said...

Al fatihah

Kuazue Mohd said...

Sedih nya jiwa..moga keluarga nys tabah..al fatehah...

Acik Erna said...

Alfatihah.

teratai said...

Alfatihah....

Anonymous said...

Tag Cloud. com’s report. The more doors you have the more
chances of people finding it. While you’re at it, remove all
or fix 404 errors. A dedicated SEO expert will devote all the attention
and effort in enhancing the visibility of your website or business
in the online world. It would cut the marketing project to fit it
into your budget. Some SEO firms focus on content spinning and submitting articles.
When SEO services are working for you, you should always
be ready to capitalise on innovations and fresh marketing opportunities.
Google bowling messes up the external ranking used by
Google and penalizes a sites ranking compared it the competitors.
) of links. So, most move slowly when deciding on who becomes the company's SEO. If the comments are created for solely promotional purposes, they will probably get deleted. Let us assume that at this point you have 6 keywords. Here you will need an SEO agency such as Webfirm to try and run damage limitation. Create a general, high-level category in which you want to manage all phrases'for example 'global,' 'online,' 'channel,' and so on.
Originally posted at: digitalmoz. Law firms face various
challenges and have issues in remaining at the top in the market.
You will not even get to a 1 or 2 until Google has
fully crawled your website or blog enough to give it a ranking.

A good web solutions company will always provide
you realistic time frame for the results to show up.
November 2012.

Feel free to surf to my webpage - www.no-org.net

Anonymous said...

If you are using firewall software such as Outpost Firewall Pro, the paid edition of Online Armor
and Kaspersky Internet Security or PURE, you can take advantage of
using their Blocklist feature that will block connections to known malicious
URL and IP addresses. If you encourage your visitors to write their
original reviews about your products instead of coping reviews from competitive websites to show you have circulation and satisfied customers, your website is more likely to earn higher ranking
in the major search engines. Search engine marketing (SEM) is an essential a part
of any site promotion strategy. This gives your name higher credibility and better search engine rank.
SEO must be implemented by following a step by step process.
There are so many good blogs out there, and if you're one of those writers, you definitely know how important it is that your site gets heard through all of the noise. Domain Authority is influenced by:. When SEO services are working for you, you should always be ready to capitalise on innovations and fresh marketing opportunities. The title is supposed to explain the article, and the title is what your readers see when they search for content. Most of the XML sitemap generators online are simple enough for anyone to use. They want to know things about how to create effective copy, general marketing tips and maybe even stuff about social media. If your website deals with certain products or services, then conduct a proper research on these and then form your SEO content. Let us assume that at this point you have 6 keywords. Such services also include some research that will need to be done so they can apply this research on major keyword. Once you find the right and affordable SEO Company, it is essential to talk about your business objectives, target customers and future goals with the professionals to help them develop their strategies accordingly. Originally posted at: digitalmoz. With most visitors noting the first 3-5 web links of the first page, further sustained SEO efforts bring the company web link to that web positioning high up as much as possible. A person can find all sorts of products available at various prices on the internet. The content must complement the theme of the website design. November 2012.

My website: http://gastrochick.com

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
MAPPIAU said...

Sebak hati membacanye...

Al-Fatihah..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Hi there to all, how is everything, I think every one is getting more from this
web site, and your views are nice designed for
new viewers.

Here is my homepage :: "intelligencer"
my web page - honeycombed

Anonymous said...

Hi Dear, are you actually visiting this web page on a
regular basis, if so then you will without doubt take fastidious know-how.


Here is my page ... necessitate
Also see my web page :: situation

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.