Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Monday, May 7, 2012

Bila balik kampung..syurga makanan!


Tak lengkap kalau balik kampung..tak pekena makanan yang jarang dijumpa.. Yang takde kat tempat bermastautin..

Haa cuba tengok..hehe ikut hati ngan makcik yang jual kuih2 tu sekali nak dibeli..haha..tapi kena berpada2 jugak kan..jangan sampai membazir..

Balik kali ni sempat menghilangkan kemaruk nak makan lompat tikam..hehe

Tapi disebabkan banyak sangat makanan yang kena makan..lompat tikam tu dimakan dalam keta waktu perjalanan balik ke kuantan..

Puashati dapat balik kampung jumpa family!Sekejap pun takpe..janji dapat sedut udara kampung..boleh tingkatkan sistem imunisasi badan..haha

Published with Blogger-droid v2.0.4

25 comments:

Scarlett O'Hara said...

betul!Bila balik Terengganu, macam2 makanan saya beli.

whitecappuccino said...

tempat kito banyak makanan yg sedak2!

Mizz ErMa said...

wah, mmg betul2 jalan2 cari makan lah kat kg..hik3,

S..U..D..@..I..S said...

balik ganu ke kelate, makanan tu semua....

Rozuan Ismail said...

pergh,sedaknyo lopat tike

YanaHime said...

tengok pun sodap!

Mat Gebu said...

Pengsannnnn >___<

♥ Cmª shIemª ♥ said...

wow..byknye mknn...

seronok la balik kampung kak kh... :)

aizamia3 said...

pertama kali makan lompat tikam masa bulan puasa tahun lepas.. tapi masih tak ingat macam mana rupanya..

eelobor said...

memang syurga makanan kan.... hihihi

Mila@Rimbun said...

yum yum... tokleh selalu balik kampung niii ...contra dgn motto less food for healthy life hihihi

ieda said...

uish kalau kelantan dan ganu nie memang syurga kuih muih yg sedap2 dan manis kan wann, tinggin nak makan akok kelantan, pure nyerrrr :-)

Kalamhati said...

btul kan..mmg jadi kemaruk sbb tak slalu jumpa..hihi

Kalamhati said...

hehe tu la..klu ikut eghe gak nok make blako..tp kesihatan keno jagi jugok kn..hehe

Kalamhati said...

hehehe memang!carik mknan yg jarang dpt mkn..

Kalamhati said...

ganu ke klate same je..mknan dia lbh kurang je..hehe manis2 tp sedaap

Kalamhati said...

meme sedak wan..hehe

Kalamhati said...

mostly mmg sedap yana tp kena jaga jugak..takleh mkn byk sgt..hehe

Kalamhati said...

aloh jgn pengsan lg pcm!!meh kita mkn lompat tikam duluuu..ehehee

Kalamhati said...

mmg byk cma!boleh rambang mata tgk..hehe poket pun rabak..kihkih

Kalamhati said...

tak igt ek..pulut dia kaler merah..ada tepung kaler hijau then mkn dgn air gula melaka cmpur sntan pekat yg dh dimasak..=)

Kalamhati said...

meme!klu setakat kelik seminggu dua tu tak abih nok make lg deh..hehe

Kalamhati said...

hahaha btul tu la..klu blik kmpung lari abis healthy diet aku!

Kalamhati said...

btul tu ieda!waah suka akok klate ye..kt kampung sy byk org jual..panas2 lg..pure bakar ngan sabut kelapa tau..nnt blik cuti nnt insyaAllah sy bawak utk ieda..hehe

Azhariah Zuber said...

itu yg best ttg kampung. kan?