Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Tuesday, November 1, 2011

Jom Minum Susu!!

Bukan susu ibu ye!ekeke
tapi susu inchik cow!..haha
Ni merupakan Projek Susu 1Malaysia

Al-kisahnya dari semalam hingga ke hari Khamis ni 
selama 4 hari berturut-turut setiap murid yang
dah mendapat keizinan dari ibu bapa untuk minum susu
di sekolah akan diberi sekotak susu untuk diminum secara beramai-ramai
Kemain seronok lagi bebudak ni..hehe cikgu pun tumpang seronok

Sukanye diaaaaa!


Inchik Nabil ni macam tak seghonok je dpt susu..hehe


Nilah ghopa susu nyaa..

Untuk hari pertama dan kedua ni..
murid-murid hanya minum 3 kali sedutan je
Sebab nk biasakan perut bebudak ni dengan susu dulu
Hehehe bukannya dema dengar..
Yang darjah 6 tu bantai sedut sampai abis sekotak..
Hehehe dah namanya pun bebudak..

Yang paling lucunya..
Hari ni ada sorang murid dah siap2 standy
Segelas ais..dia beli ais kat kantin letak dalam cawan plastik
then belum sempat disuruh minum
dia dah siap picit susu dalam kotak
ke dalam cup..bagi sejuk dulu!!
haha bijak-bijak!!
tapi sayangnya terlebih bijak..
Buat rugi je..dia tak dapat minum susu tu..
Siapa suruh buat cemtu..kesiaann


Ramai gak murid yang tak biasa minum susu..
Ada yang sakit perut lepas minum..sebab tak biasa
tu baru 3 sedut je suruh minum..huhu




Klik kalau korang suka minum susu..hik!!

19 comments:

JIJI YU said...

amboi..susu loni cam dutch lady nah..kito minum hok dlm botol kosong jah dulu

Kalamhati said...

>>jiji:
hehe tu la..cikgu tengok pom teliur weh.

alinac lover said...

yong suka susu hotak hehe

Aki said...

dulu zaman skolah,aki minum susu ntah ape tu.. tapi,kotak die lawa.. siap suh recycle lagi.. hm,budak2 skrg tak pandai minum susu?? rugi la..

whitecappuccino said...

bestnyer dapat susu free! Dutch lady you!!

Salwa said...

I sangat suka susu. Nyummy~ Budak-budak kena didik dari kecik minum susu kan.

Eliyana said...

susu coklat! klu yana mmglaa takleh telan susu yg putih tu, tp klu bg susu coklat, on saja!

exora said...

bes la dia dpt yg dutch lady...kiter dpt dr sabah..x bes
ramai bdk muntah2
sek2 lain pun sama
nti nt wat n3 gak la psl susu 1M ni

Rozuan Ismail said...

wah,hebat skang ni .susu dutch lady kot

IMANSHAH said...

zaman dulu2 memang minum susu

KhaiZa said...

erm... sedapnya susu.. masa sek dulu... program susu ni la yg dinanti2kan..

eelobor said...

suka minum susu.... hihihi

♥cmª shIemª♥ said...

susu ceklat cma minum la..
klu susu plain x kut..
hehehe..^_^

ieda said...

hai beb ..
wannn dah lama x mai .. mu cuti kan ..
best nye budak2 nie minum susu .. hurmm cikgu x kan pandang je kan ekeke

ps : kita dah buat 1st cash out tau .. nanti date tau .. tunggu duit dpt jee :)

~ putry ~ said...

~ teringat...zaman sekolah...hehehe~

ariana said...

rasa tak ramai yang minum takat 3 sedut je dok..hehe. Mana cukup, sikit sgt tu..

che mid said...

Si Nabil tak mau minum susu sebab Nabil dah cukup 'sihat'..

Niena Pengembara Ilahi said...

aishhhh.. rindu ko susu jame skoloh mulok eh,


teringat balik... lps minum pahtu lompat atas kotak tu. tpi sblum tu kelebek dulu di telingo dio, kalu simbol - gak ado cacing, kalu + gak guno milo... hehe

D_08 said...

Teringat mase sekolah rendah dulu....
bape kupang je sekotak...... punye le bangge dapat beli 2 kotak..... padehei...ghase same je...