Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Saturday, September 24, 2011

Menjamu Selera Di Ayudthaya

Cerita dah basi dah ni..tapi nak letak gak. Majlis makan-makan santai Panitia Agama Islam untuk raikan persaraan Ustazah Wan Ramlah.. Masa hari persaraan beliau hari tu tak sempat nak buat makan2, so kitorang decide untuk makan kat luar.

Dan tempat yang dipilih adalah Restoran Ayudthaya Tomyam kat Sg. Isap.. Orang Kuantan tau la kot!hehe yang pasti bukan kat Thailand..ehee teringat time belajar sejarah kan 'Kerajaan Ayuthia'!!


Nilah pandangan dari luar restoran


Interior dia kira ok gak la..semangat sket nak makan..hehe


Tomyam campur..Nampak pucat tapi pedas berapi!wuhuuu


Sayur campur..biasa je la..Campak2 je gayanya..hehe


Siakap setimmmm!!rasa dia boleh tahan stim gak la..ekeke
(alat pemanas dia kat bwh tu cem seterika arang zaman dolu2 je..haha)


Siakap 3 rasa.. Ikan dia garing sangat la..tak ummpphh!


Yang ni menakutkan sikit..sebab time tu diriku demam..tapi bantai gak la..
hehe tak sedar diri btol..(nak sejuk kan badan kena la minum ais kannn?!hehe)


Kesudahannya.........
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Licin kitorang bedal!hehe
Tapi diriku rasa makanan tu semua tawar plus pahit je
sebab badan tak sihat..huhu tapi datang gak sebab nak raikan tetamu
yang dijemput..

Setiap menu tu buat dua hidangan..Kitorang semua sekali ada 13 orang..
Total semua sekali dalam dua ratus lebih kot..tak ingat!
Sebab bukan diriku jadi tukang bayarnya..hehe


9 comments:

msredcheesecake said...

makanan!!! rasa nak terkam... hhee...

exora said...

siakap 3 rs tu nmpk cam sedap jer..
kalu bawal 3 rasa pun sdp gak...

Niena Pengembara Ilahi said...

bnyakla sejukkan badan kna minum ais hihihi.. erm.. nampak sedap tu kak wan, tergugat nie..

serupo ggosok jame dulu hok ado rumoh :)

Syazwan Che Deraman said...

sedapnya laa.
balk kelantan nanti.
try singgah kengsom tomyam.
ore kato sedap.

Mizz ErMa said...

uhh..tergugat iman tengok tomyam tuh..(mentang2 puasa) hehehe

Ekmi Rabat said...

ikan seikap setim tu mmg nampak sedap.

azieazah said...

Elok gak kalu tekak pahit makan tomyam.

Tapi betullah, Siakap tu terlalu garing, ilang rasa manisnya.

Apapun deko restoren tu sangat menarik!

biskut chipmore said...

terliurnya!! sedap~

Lina said...

ohhh ada kedai tomyam kat sg isap tu yer x penah lak nampak