Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Thursday, September 15, 2011

Dia Guru Sejati...

Salam 'alaikum..

Walaupun dah terlambat keretapi, tapi nak gak update entry ni.. Last week telah berlangsung Majlis Persaraan seorang ustazah kat sekolah KH.. Ustazah atau ibu yang sangat dihormati dan disegani kerana perwatakannya yang cukup tawadhuk dan sangat amanah dalam menjalankan tanggungjawab sebagai pendidik.

Kami tidak pernah mendengar sedikit pun keluhan mahupun tutur kata yang kasar keluar dari mulut beliau. Jauh lagi nak dengar beliau bersungut ataupun mengata orang lain. Rakan guru yang dah lama bersam beliau pun cakap memang itulah diri beliau sedari dulu. 

Dan kalau nak tahu, beliau ni berbinti sama dengan KH..hehe..Memang mengejutkan!Pertama kali jumpa dengan beliau, rasa macam dah kenal lama..Awal2 KH sampai kat sekolah ni dulu, memang kecoh satu bilik guru, dorang ingatkan KH adik Ustazah Wan Ramlah ni (kami panggil beliau Kak Wan) dan dorang panggil KH dengan panggilan Wan.

Beliau mengaku je KH ni adik beliau, so semua orang percaya..hehe..pertama kali dalam hidup jumpa orang yang namanya bermula dengan Wan dan nama ayah sama ngan KH..Seronok!!

Kita layan gambo2 je la yek..Banyak lak celoteh ku ini..hehe


Wajah pendidik sejati dan aura keibuan dia kuat kan?


Mintak mahap ustazah


Kuda yang akan hantar Ustzh Wan balik ke rumah
Hasil keras tanganku dan member2..hehe takde seni btol!


Menunaikan amanah terakhir..
Submit buku rancangan mengajar..huhu


Menahan sebak..hukk


Huuu sedihnya muka booosss..


Catatan Kenangan untuk sekolah


Masa untuk beliau meninggalkan kami..uwaaaa


Bubye semua!Jangan lupakan Kak Wan ye!



Takde lagi insan yang menjadi contoh teladan yang baik..
Yang buat diri ini jadi bersemangat untuk terus
menabur bakti kepada anak bangsa..
Melihat semangat beliau
semangat diri ini subur kembali..
Betapa cintanya beliau kepada dunia pendidikan
Diriku?
Baru 6 tahun berkhidmat dah bosan..
huhu beliau berada di SKJG selama 20 tahun..
Namun semangat beliau tak pernah luntur..
Lagenda sungguh..


Semoga Allah merahmati beliau..amin Ya Rabbal 'alamiin..


5 comments:

L said...

ak suka mengenang.. or rekol back my old memories.. besh!!!!!!!!!!!!!! i love it!

whitecappuccino said...

Inilah yg dikatakan kenangan mengusik jiwa bagi tuan punya diri..sedih setiap kali ada majlis persaraan..rasanya bila ciknor bersara nanti, ciknor yg menangis dulu.

Rozali said...

Assalamualaikum KH

selamat bersara Kak Wan

Wassalam

IMANSHAH said...

pas ni giliran kita pulok

zahrul said...

aslmkm. maaf saya nak tumpang tanya. ustazan wan ramlah ni asal mana? dan dia pernah tak berkhidmat smk sultan alauddin masjid tanah melaka?