Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Wednesday, August 10, 2011

Ustaz!Saya Tak Boleh...


  • Ustaz, saya tak boleh kena air ~ TAYAMMUM!!
  • Ustaz, saya tak boleh berdiri ~ DUDUK!!
  • Ustaz, kaki saya tak boleh lipat ~ DUDUK ATAS KERUSI!!
  • Ustaz, tak boleh duduk atas kerusi, ada bisul~BARING dan GUNAKAN MULUT!!
  • Ustaz, tak boleh gerakkan mulut ~ Solat Dengan ISYARAT iaitu guna MATA!!
  • Ustaz, guna mata pun tak boleh ~ Solat guna HATI!!
  • Ustaz, kalau masih tak boleh guna hati ~ BUNGKUS bawa ke KUBUR!!



"..Dan DIA tidak menjadikan kesukaran untukmu dalam agama.." [Al-Hajj:78]



So, takde alasan ye..mana mau lari derr!


Wallahu a'lam




(sumber dari Facebook)

17 comments:

eelobor said...

hihihih....x dok alasang!!!

eelobor said...

Kemudian apabila kamu telah selesai mengerjakan sembahyang, maka hendaklah kamu menyebut dan mengingati Allah semasa kamu berdiri atau duduk, dan semasa kamu berbaring. Kemudian apabila kamu telah merasa tenteram (berada dalam keadaan aman) maka dirikanlah sembahyang itu (dengan sempurna sebagaimana biasa). Sesungguhnya sembahyang itu adalah satu ketetapan yang diwajibkan atas orang-orang yang beriman, yang tertentu waktunya. (An-Nisaa' 4:103)

IMANSHAH said...

baguh2 ata je kubur

shameel Iskandar said...

Sesungguhnya solat itu wajib dan sesungguhnya islam itu mudah.

Syazwan Che Deraman said...

heheh..

gali kambus kubur je ore kuat bagi alase nie.

S..U..D..@..I..S said...

kewajipan yang x dapat tidak

S..U..D..@..I..S said...
This comment has been removed by the author.
fazrulnoor said...

setuju....xde alasan

MAPPIAU said...

Bungkus bawa ke KUBUR!!~ haaaaa hamik ko kan hahaha

♥cmª shIemª♥ said...

betul2...

ieda said...

ekekekek padan muke .. haaaaaa ader sape2 layie nak tanye ... :))

ps : wan , ieda x cek layie nuff di blog GA.. sungguh2 x der masa .. mcm2 masalah melanda wan .. doakan ieda ya ..

alinac lover said...

waaa btol sgt tu~ tepat skali~

bwk je ke kubur~ xde alasan~

Niena Pengembara Ilahi said...

haaa tu la bnyak alasan.. huhu, kekadang tu ckp bju berlumpur la sbb xmo solat.. alasan yg xleh pakai

Solihin Zubir said...

haha.. tiada alasan utk tidak beribadat..

LidaRahim said...

hehe yg last tu paling best!

Fyzal said...

yang kaler merah tu yang buat cemas tu. yerp no excuses. wajib is wajib.

ayie said...

memang nak cari nahas..haha