Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Wednesday, August 17, 2011

KEJADIAN AWAN JATUH KE BUMI ARAB..


(Sumber: Facebook)


Subhanallah!Maha Suci Allah..Andai benar kejadian ini, apakah hikmah yang Allah nak tunjukkan kepada kita.. Awan yang sebegitu ringan yang sepatutnya turun sebagai hujan, gugur dalam bentuk tu.. Tapi macam tak logiiikkk je.. Wallahu a'lam..Kalu deme menipu deme berdoasa..ye dak?huhu



36 comments:

mamyharraz said...

subhanallah..sgt menakjubkan kejadian Allah swt..

Jo Qusary said...

Nampak mcm buih sabun...

eelobor said...

ada share gak dale fb, macam2 komen, ada yang kata buih sabun la, kapas la, awan nano lah, dan macam2 lagi.....hihihihi

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Cikgu,

Buih sabun ni. Kalau awan dia lesap dah. Mungkin dari washing machine yg gedabak!

Solihin Zubir said...

mcm pelik ja awan ni..
ke kapas? atau pun buih sabun? hehe..
kalau btul awan, subhanallah..

IMANSHAH said...

subhanallah

IMANSHAH said...

subhanallah

H.J said...

subhanallah

Hanif Idrus Blog said...

kapas kot...hehhee

alinac lover said...

subhanallah~ btoi ke tu

Niena Pengembara Ilahi said...

Subhanallah.. kalau Dia nk jadikan sesuatu, maka jadilah ia.. Allah maha besar

Niena Pengembara Ilahi said...

tapi kak, awan leh pegang ke? lah mano flight leh terbang? awan nano buleh la hehe.. apa2 pun ciptaan Allah tu hebat..

Kalamhati said...

>>mamyharraz:
mmg hebat jika ianya tidak direka oleh manusia..andai betul itu awan mmg takjub dgn kuasa Allah..

Kalamhati said...

>>Jo:
tu la..byk kali akak tgk.nak ensure btul ke tak..yg paling akak konpius, mcm kamera tu dah ready je..takde terkejut ke pe ke..huhu

Kalamhati said...

>>eelobor:
tu la..mcm konpius jugok..kalu awan rasanya takleh sentuh kot..huhu wallhu a'lam

Kalamhati said...

>>Imanshah:
subhanallah

Kalamhati said...

>>HJ:
subhanallah

Kalamhati said...

>>Hanif Idrus:
tak sure..kalu kapas mcm tak logik..tp kalu buih sabun tu masuk akal gak la..huhu

Kalamhati said...

>>Yong:
taktau la yong sejauh mana kebenarannya video ni..huhu

Kalamhati said...

>>Niena:
tu la yg konpius tu..huhu lamo ambo duk pk..awan nano kot..hehe tak pun buih sabun

Kalamhati said...

>>Kak Halima:
Waalaikumussalam kak..

tula..kalu awan mesti la dia terus hilang bila jatuh ke bumi kan..buih sabun tu logik rasanya

nuriz said...

gambar awan ni mcm pelik je

p/s : td ada komen, tak tau duplicate ke dak.

Nur Hawa Mohd Zin said...

Hanya Allah Maha Mengetahui....dan kita yang tgk kena tingkatkan imaan...subhanallah

Lelord said...

cam pelik, tp kalau btul...subhanallah

aritu lela ada tgk video yg awan terbentuk cam lelaki tgk solat

ariy said...

xpyh percaya itu hnya lah kapas lihat lah betul2 klu kne pagar dia akan hancur tpi ni jenis tersekat kat pagar kenapa jdi begitu...jadi lihat time die bt lubang lihat btul2 die merenjis tgan beliu sbb kapas melekat kat tgn....wallahualam lah....ada otak pikir la sndri.....

exora said...

x tau la nk pcy atau x...skrg ni mcm2 org ble buat..
tp klu betul...Allah Maha Besar dan Maha Mengetahui

~izan~ said...

nanti kalau akak dah tahu betul ke tak share kat sini yer..

RinnAzrinah said...

bleh plak camera tuh mcm da standby je.. mcm tau2 je awan tuh nak jatuh kan?...

Anonymous said...

awanya kok kayak pocong kapas gitu seperti awan yang digunakan di acara-acara band/konser musik ya....

Anonymous said...

akhir zaman n jaman akhir, setiap manusia mempunyai "ciri khas" membuat "sensasi", dalam hati mereka itulah yg disebut niat or nawaitu ada niat yang "wajar" ada juga niat yang "kurang ajar" but manusia beriman selalu mengedepankan "Akal dan Matahati" untuk membentengi segala macan hasut nan fitnah.....dan Allah tidak semudaqh memberikan perumpaan/contoh/cerminan karena sesungguhnya "AKU adalah rahasia Hambaku" dan akhirnya telah berapa banyak berita burung yang telah kita lihat dan kita saksikan diakhirnya jaman ini?

Anonymous said...

Yang terutama Ummat Muhammad tidak akan gentar dengan segala macam "tahayul" "fitnah", hasad, hasut yang ujungnya hanya meruntuhkan keyaqinan "kita sendiri" bahkan Kiamat itu tidak akan terjadi kalau belum terjadi demikian ayat dalam AlQuran yang penuh berunyi berbunyi: Hai Muhammad Kapankah Kiamat itu? Katakan itu dari sisi Tuhanmu dan Tuhanku kalau Tuhan kita SATU(AHAD)......demikianlah itu ghaib itu akan kami beri kepda rasul yang KU cintai sampai akhir "zaman"(kiamat) sebagai pembela dan penegak Agama ALLAH itu....."ISLAM" dan belaiu Muhammad telah berpesan bahwa Pada akhir jaman atau jaman akhir akan banyak terjadi hasud, hasad, fitnah, bahkan ada yang mengklaim diri Jibril, Muhammad bahkan Allah sendiri itu diduplikat oleh mereka untuk menebarkan "fitnah itu" dan orang yang dalam hatinya condong pada kesesatan maka akan mengikuti ayat "mutasyabihat" itu untuk dijadikan "perdebatan" supaya orang yang beriman melihat seakan-akan mereka lebih hebat imannya padahal sesunguhnya sebaliknya.....

Anonymous said...

yang utama mawas diri dalam hari-hari belakangan ini dan sabar dan sholat adalah tameng utama bagi orang yang beriman untuk menjadikan jiwa-jiwa yang tenang walaupun menghadapi "gempuran" dan tendangan badai matahari yang notabene meporakporandakan tujuh lapisan langit yaitu "atmosfir" yang telah diciptakan Allah untuk membentengi Rumah KOST Kita yaitu BUMI dari serangang energi serta raduiasi matahari dengan ayat : Kemudian kami hamparkan 7 lapis langit dan tujuh lapis,bilang orang amerika atmotfir yang terdiri dari :
1 Hidrosfer
2 Troposfer
3 Stratosfer
4 Mesosfer
5 Termosfer
6 Ionosfer
7 Eksosfer
demikian kami turunkan Alkitab-alquran itu secara berangsur-angsur untuk dijadikan pengetahuan bagi mahkluk dibumi yang telah aku ciptakan dengan tangan ku sendiri jika mereka mengunakan AKal dan matahatinya maka "mereka itulah telah memilih jalan yang lurus"

Anonymous said...

demikianlah alquran telah mencatat apa yang ada dilangit dan apa yang ada dibumi dengan "nilai yang sempurna" yaitu 1+9=10 apabila berniat Kami catat 1, apabila menjalankan atau melakukan dengan "Baik dan Benar" tiada aib dan cela maka kami tambah nilai tertingi dialam semesta ini yaitu 9 maka 1 pahala kebaikan akan kami ganjar dengan 10 pahala kebaikan dengan kata ilmu komputer "binary" dibadingkan dengan "desimal"

Anonymous said...

dan kemungkinan besar itu adalah gas alam yang menyembur kepermukaan dari sebuah sumber semburan yang mengandung zat yang sangat ringan, dan dingin (ICE DRY)karena bumi sudah telalu banyak menerima beban panas dari magma dan panas dari matahari akhirnya mengeluarkan "gas" seperti itu dan itu bukan dari atas taopi dari perut bumi, jadi dalam iptek ini hal yang masih masuk akal sedangkan AGAMA ISLAM itu sangat diluar "jangkauan Akal" dari ketiga mahkluk ciptaan NYA manusia Malaikat, Jin dan Manusia...kadang perbuatan JIN saja kita sudah anggap Hebat padahal, Perbuatan manusia dengan kepintaran(Akal) kita angap hebat..dan akhirnya dia melaupakan yang Maha Hebat yaitu SANG MAHA PENCIPTA Alam semesta ini yang terangkun dalam surat "Al-Iklahs".

Anonymous said...

Jadi bilang orang java "ojo gumon" "jangan suka kagetan" wong kita diberikan akal debati secara akal dulu dengan ilmu IPTEK, mat,fis,kimia,elektro,kalau semua itu lepas atau tidak terjawab barulah kita masukan dengan "bathin" itulah orang-orang yang penuh perhitungan dengan kata lain "Berilmu dan Beriman"

Anonymous said...

Sesunguhnya yang demikian ini (Kitab-kitab itu)tidak akan bisa diambil hikmah dan dijadikan pelajaran bagi rang-orang yang tidak mempunyai/mmengunakan "Akal dan matahati" (Berilmu dan berakhlaq mulia(beriman). seperti QS.ABASA