Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Saturday, August 13, 2011

13 OGOS | HARI KIDAL SEDUNIA..

Salam 'alaikum..

(Google)


Whaaa hampir terlupa diriku yang kidal ini bahawasanya hari ni merupakan hari istimewa bagi si kidal sedunia..hehe

Mekasih kepada Sis Ayu@Citarasa Rinduan sebab buat entry pasal ni..Sungguh diriku ini terlupaaa..Ramai tak blogger yang lefthanded ek? Orang kata lefthanded ni kreatif..tulisan lawoo.. tu lefthanders lain kot..hehe Cik Kalamhati ini sangatlah tidak kreatif dik ooii..Nak-nak lagi kalau suruh melukis..Memang hancuss!!huhu

Ingat lagi masa sekolah, ada sorang ustaz ni dia selalu ejek (gurau2) cakap 'tak baik tulis dengan tangan basuh berak. Tak berkat'..huahuahuaa ku buat deerrrkk je..Udah cemana nak tukar tangan kanan..Nanti tulisan arab tu tukar jadi tulisan siam lak..ekekeke dia gak yang pitam tengok kang..haaa

KH ramai member yang lefthanded dan ternyata mereka ini memang kreatif..dan terror giler matematik. Yang KH pelik sampai sekarang kan, kenapa diriku tak pandai pun matematik..SPM dulu pun nasib baik kredit. Tu pun dah kecoh satu sekolah ku kredit Maths..hahaha sebab dah janji ngan cikgu Maths tu cecemana pun mesti kredit Maths..Naik biol KH wat latihan tau semata-mata nak maintain marks..huhu dan alhamdulillah berjaya!!bukan berjaya dapat A!!berjaya kredit ajooo..hahaha!

KH lebih cenderung ke arah bahasa rasanya. Jiwa haluuuuss gituu..ekekke perasang!Tapi betul, sebab tu la amik Ijazah Bahasa Arab dan Kesusasteraan. Minat kepada bahasa tu lebih sikit..

Untuk semua lefthanders di seluruh donia (ada ke omputih baca blog ni..hehehe)..Khas untuk kalian sempena Hari Kidal Sedunia hari ini.. Kita ni orang kata cacat, tapi istimewaaa tauu..Takde cacatnyaa makan masuk mulut gak..ekekeke







KH paling ingat sekali, artis kita yang kidal adalah Kak Gee (Fauziah Latif).. Sebab dulu i minat giler kat dia. So bila tau dia kidal laagiii lah minat..ahaks sila jangan menyampah di sini..=p!

Wallahu a'lam..

40 comments:

Operasi Hitam said...

erk.. ada x hari kanan sedunia? huhuhuhu.. sobs.. sy bukan kidal..

cikgu isza said...

kenapa takda hari tak kidal sedunia yer?
:D
Pernah kawan saya diejek kerana kidal oleh seorang yang boleh tahan ilmu agamanya..
Nak tahu apa jawapan yang diberi seterusnya mematikan ejekan buat selama-lamanya..
"Kalau kamu.. potong buah.. akak lebih rela tak makan".
Dapat tak di situ..
;)
Sesuatu kejadian itu ada kelebihannya yang tersendiri kan?

Sunah Sakura said...

housemate saya pun kidal..saya baru je wish dia... :D

Kalamhati said...

>>Operasi Hitam:
hehe hari kidal ni istimewa sbb bukan semua dpt raikan..=)

Kalamhati said...

>>Operasi Hitam:
hehe hari kidal ni istimewa sbb bukan semua dpt raikan..=)

Kalamhati said...

>>Isza:
hehe tu la istimewanya org kidal..pegang buah tgn kanan..pisau tgn kiri..=)

Kalamhati said...

>>Sunah:
ye ke..hehe
cici kidal tak?ekekeke

NzA said...

salam...
geng kidal singgah...

Kalamhati said...

>>NzA:
salam..tu dia geng dah mai..=)

whitecappuccino said...

anak bongsu ciknor lefthanded..tapi makan tangan kanan la :)

Bigdaddyz said...

kalau guna tangan kanan panggil apa pula yer....kidul kot...hehe

Lelord said...

heheheh najlaa pun lefthanded

Citarasa Rinduan said...

selamat hari kidal utk cikgu..
heheheh..
mujurkan math cikgu kredit.. saya pun dahulu cukup2 makan, walau tak kidal..
heheh

aimaniman said...

adik akak pon kidal... dah jd dr dah dia... org kidal memang istimewa,.. sbb kita yg jd kan diri kita istimewa.. adik sama je macam akak, bab mate mmg kantol bab bahasa wookey aaa... alhamdulillah ada gak bab yg ok kan...

ieda said...

aah lah beb .. x der kurangnya kidal nie , same sahaja .. janji x menyusahkan org kan :)

ps : thanx beb .. teruja baca komen wan , tgk shout ,terus bukak nuff pagi2 lepas subuh using my sister lappy .. alhdmulillahhhh akhirnya penantian ku berakhir ekekke harap2 lamalahh kan ..
hermm insyaallah hasil pertama kita raikan bersama wokeh !!! :) thanx again dear friend ! :))

iMBobo said...

hehe tulisan arab jadi tulisan siam..tp org kata org kidal ni pandai kira2,hehe

Wuming said...

WuMing juga kidal... dan juga orang siam.. Tapi kerana desakan oran tua..

Dah tulis tangan kanan,

Tapi matematik memang salalu score 100%. Juga boleh melukis dan main music
Mungkin kebetulan kot...

Rozali said...

Assalamualaikum KH

salam ukhwah

saya menyambung terima kasih drp ieda atas bantuan yg diberi kpd beliau (dlm n3 syukurrrrrrrrrr & thanx dear friend.)

Wassalam

Iffah Afeefah said...

tp bebudak kidal

susa nk mkn tgn knn

kene latih

Nur Hawa Mohd Zin said...

baru tahu pasal hari ni :)

exora said...

ooo..ada hr kidal sedunia rupanya..baru tau, tp sy pn bkn kidal..

eelobor said...

dalam keluarga saya ada 2 orang yang kidal iaitu arwah abah saya dulu dan juga adik laki saya. yang lain semuanya kanan. tapi anak saya saya tengok dia lebih kepada tangan kidal gak tuh. sampaikan kena ajar, nak makan kena guna tangan kanan

S..U..D..@..I..S said...

orang kidal ni hebat sbb bukan semua orang boleh buatkan

IMANSHAH said...

ambo kane sokmo

Kalamhati said...

>>ciknor:
huhu mkn mmg kena ajar tgn kanan la..=)
sy masa kecik kalu mkn ngan sudu keno tgn kiri..kalu dok gak tak masuk la mknan dlm sudu..hehe

Kalamhati said...

>>Bigdaddy:
hehe tak best lak bunyi kidul tu..ekeke
kunan ke kenon ke..hehe

Kalamhati said...

>>Lela:
haaa sebab tu la imaginasi dia kuat kan..tgk la lukisan2 dia yg lela tunjuk tu..hehe kretif

Kalamhati said...

>>Ayu:
mekasih ayu..
hehe saya kira duit reti la..hik

Kalamhati said...

>>aimaniman:
ye ke kak..doktor yg hebat tu..hehe
sama la kita kak..jiwang sikit la kot kita ni..ehee

Kalamhati said...

>>Ieda:
betul tu ieda..hehe

huhu sama2..insyaAllah..saya doakan ieda sukses!..=)

Kalamhati said...

>>iMBobo:
hehe akak pandai la jugak kira2..tetambah bab kira duit..ekeke

Kalamhati said...

>>Wuming:
ye ke?
wuming asal mana?
org kidal sepatutnya memang teror maths dan seni orgnya..haa wuming mmg kidal sejati..hehe

Kalamhati said...

>>Akhi Rozali:
Assalamualaikum Ustz..

Salam ukhwah

Syukran ustaz sbb panjangkan ucapan tu..jazakallahu khairan kathira..=)

Kalamhati said...

>>Iffah:
btul tu iffah..
dari kecik kena ajar..kalu tak kekok dia nnt

Kalamhati said...

>>Awe:
haa jgn lupa thn depan wish akak lg..ekekeke

Kalamhati said...

>>Kak Exora:
tak geng ngan ambo la..ehehe

Kalamhati said...

>>eelobor:
tu la keno ajar biar dia beso guna tgn kanan..kalu tulis tu, kdg2 kita ajar pun kalu dia mmg kidal payah jugak..ada budak buleh kita latih smpi dia buleh guna tgn kanan...ado hok takleh..huhu

Kalamhati said...

>>Sudais:
yg hebat la..yg tak hebat pun ada..hehe mcm akak ni..keraih je tgn ni..tak berseni..hehe

Kalamhati said...

>>Imanshah:
baguh demo..huhu

Ann Huda (Ate) said...

Ingatkan gambo kartun kat atas tadi Kalamhati yg lukis...hehehe.

Ate suka tgk org kidal menulis ada style.