Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Thursday, July 14, 2011

MASUK SURATKHABAR KE?..

Salam 'alaikum..

Bukan KH masuk suratkhabar ye..huhu.. Al-kisah kat sekolah ari tu, waktu tu KH baru masuk bilik guru dari mengambil pics murid yang cemerlang dalam Peperiksaan Pertengahan Tahun (PKSR 2).. Tengok Guru Disiplin tengah handle kes gaduh beberapa orang murid Tahun 5. 

Depa ni kalau dalam sehari tak gaduh memang tak sah. Kadang-kadang sampai tahap sesak nafas kita dibuatnya. Dari bergurau jadi pergaduhan. Kau cuit aku. Aku cuit kau balik. Lepas cuit kau tumbuk aku. Aku tumbuk la kau balik!Haaa gitulah selalunya.

Bila KH lalu depan dorang, Guru Disiplin tu spontan je suruh KH amik pic dorang. KH terus hala kamera ke arah dorang. Bila dengar je Guru Disiplin tu suruh KH hantar ke suratkhabar, masing-masing sedaya upaya cuba sorok muka!Hahaha tau pun taknak masuk paper.

Lepas dapat 'lesson' dari Guru Disiplin tersebut, mereka kembali ke kelas. Rupanya ketakutan muka mereka masuk paper tu tak habis kat bilik guru. Masuk je kelas, dorang meluru ke arah cikgu yang ada dalam kelas.

Salah sorangnya bertanya, 'Cikgu, betul ke Cikgu Wan nak hantar gambar kitorang ke suratkhabar'. Cikgu tu dengan yakinnya jawab. 'Memang la. Biar semua orang tengok. Biar polis tengok. Senang sikit dorang nak datang ke sekolah kalau korang gaduh lagi'. Muka masing-masing pucat lesi cikgu tu bitau kat KH!Ahahaha samseng taik kucing!Tak boleh blah btol la..

Ngaja budak2 kecik gitu la gayanya. Kalau tak gaduh..bertumbuk, berlari-larian then jatuh..luka sana sini. Klinik tu dah macam rumah no 2 bagi cikgu yang bertugas bahagian Kesihatan dan Kebersihan..huhu

Korang nak masuk paper tak? Nanti KH amik gambar!!ekekekeke


19 comments:

Jo Qusary said...

Nasib baik bebudak tu tak teruja nak jadi feymes dgn masuk suratkabar... hahaha...

Kalamhati said...

>>Jo:
ekekeke kes haru tu..

azieazah said...

Masuk sokabar? Nak! Nak!

Tapiiii... kena bergaduh dulu eh? alaaaa...


Wordless Wednesday: Siaran Tertunda 13 Julai...

cikgu isza said...

zaman sekarang semua nak bukti.. pernah juga cuba nak rakam gambar murid yang buat hal.. senang jadi bukti tunjuk kat parent.. alhamdulillah.. tahu pula takut dan terkawallah keaadaan..

Zue AnnaLeeya said...

nok nok....
pahtu kito gocoh dulu ar...
sayo terik tudung kak we, pahtu kak we terik tudung sayo....
masuk surat kaba lebih glemer sket...
hahahaha...

Kalamhati said...

>>Kak AA:
hahaha tarik rambut each other la kak!pahtu suh sapa2 amik gamba..=p!

Niena Pengembara Ilahi said...

hehe.. ugut dorg masuk paper ke?msuk paper la baru pemes ckp kt dorg hihihi

Kalamhati said...

>>Isza:
huhu btul tu..skang kena ada bukti. Menjadi jugak trick cemni.. Bukan nk menipu dorang tp at least benda ni buat dorang takut nk gaduh or buat salah..

Kalamhati said...

>>Zue:
wakekeke kalu terik tudung tok comei doh la nok masuk sotkabar zue weh..haha

Kalamhati said...

>>Niena:
hehe tu yg akak bgtau dorang..mati2 dorang kata tak mau..haha

Nieza said...

pening kepala juga cikgu dibuat yer mcm-mcm kerenah budak zaman sekrng ni..

Kalamhati said...

>>Nieza:
huhu tu la..kena tebalkan kesabaran..=)

Lelord said...

huhuhu bior ada bukti

ariana's said...

Gitu lah kita sebagai guru ni yek..kena banyak bersabar dan
" kreatif" menangani karenah diorang..:)

Mila@Rimbun said...

seingat akulah kan... kerja ugut orang ni ko mmg pakar wakakaka..

ieda said...

ahahahha kasi gertak sama itu budak2 wan .. padan mukeee ekekeke :) baru darjah 5 tuuu :))

Sunah Sakura said...

ahahaha! taktik yang sangat bagusss!!!!

sarah-najwan said...

huhu..seb baik ngjr skol oghe besar doh..

akak tau camne gaya budok2 ni sb salu amik anak kat skol rendah..kdg2 dorang berlari2..seb baik xlanggar kita ajo..huhu

cgu hak ngjr skol rendah ni..semangat waja sungguh..

MAPPIAU said...

saye nak saye nak *sambil angkat tangan lompat2* akekekeke

hahaha gangster tapi dalam hati ade cameron highlands akekeke