Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Sunday, July 24, 2011

Bukan Nak Jeleskan Sapa2 Pun..Jeles Ngan Sapa2 Pun Tak..


Takde niat nak jeleskan Imanshah.. Mama Najlaa.. mahupun sapa saja.. Dia melambai-lambai waktu KH lalu tepi jalan tadi.. KH beli la. Lagipun ramai je orang berhenti. Teruja jugak tengok org ramai..hehehe

KH tak jeles pun ngan Mama Sarah-Najwan, Ayu@Citarasa Rinduan yang duk tayang durian kat blog depa..hahaha

Haa puas hati dapat tangkap dua bijik. Lima hengget sekilo.. 2 biji dalam 3.4 kilo lebih tapi dia bg 15 hengget.. Puas hati la sebab dia tebuk sikit kulit tu dpt tengok isi elok ke tak. Yang keras KH taknak amik. Tuan dia ok je. Dia letak balik. Kalo dia suh gak amik sebab dah tebuk..nayaaa

Dah bukak sebiji td, simpan dalam tupperware.. Try seulas je  sebab perut kenyang lagi pas makan. Ok la rasa dia tho tak kekuningan sangat isi dia. Biar dia kesejukan dalam peti dulu. Sok balik sekolah boleh belasah cukup2..thethetheee

29 comments:

Syazwan Che Deraman said...

aduuhhh..terliurnya durian.
jeles..heheh

sarah-najwan said...

ambo pom xjeles doh..kenye butta makke dua hari lepas..loni soh seh soh seh..selesema cikgu..huhu

cam rasa nk mc je esok...rugi sb kelas xdok..rase cam nk beli duyan je esok..lalalalalalla

Kalamhati said...

>>Wan:
hehe klate ado durian ke dok wan loni?

Kalamhati said...

>>mama sarah-najwan:
hehe yak bokte..demam doh pulop..tu la make duye tok tawar kokre..

haha amik MC pahtu gi beli duye..moleks doh tuu..

IMANSHAH said...

menci

Jo Qusary said...

Teringat masa dulu ada member mak bawak durian D24 satu lori drpd Bentong pastu kasi pekerja2 kat pejabat makan... ramai yg bawak balik sampai berbakul2 disumbat ke dlm kereta memasing... bau durian tu memang sedap.

azieazah said...

Saya tunggu kat pagar skulah esok, boleh?

Agak-agak kul berapa berapa cikgu keluar?

Saya bawak geng bleh? Geng Dusun Durian!

eelobor said...

minggu lepas saya dah dapat makan sampai betul2 puas hati masa pergi ke Taiping

Kalamhati said...

>>Imanshah:
huhu sian dia..nnt pasni keno pilih molek deh

Kalamhati said...

>>Jo:
satu lori jo!!whaaa bestnyeee..D24 lak tu..mmg sah kuning bagai emas isi dia..

CT said...

nak duriannnnnnnnnnn...ngidam ni...wakakakka

Kalamhati said...

>>Kak AA:
hahaha sok sy MC kak..tak daya nk gi skolah sebab kenyang makan durian..=p!

Idah said...

sampai sini baunya...semerbak...hari tu pernah suami beli 3 bji harga dia Rm seratus lebih....(punya mahal tp berbaloi makan)ngheee

teratai said...

buat pulut durian sedap gok!

alinac lover said...

amboi~ nyum2 hehe

~izan~ said...

izan pun baru beli kelmarin,3 biji rm25,durian kampung je..kecik2 isinya tp sedappp...kalau demam smula,tak tahu nak salahkan durian atau diri sendiri hehehe

cikgu isza said...

jangan maa\kan lebih2 tau... nanti mengebu..
:D

exora said...

saya pun beli hari khamis lps...
ada lagi tu...hari2 makan,
tp kn cntrollah..hehe

Lelord said...

pehhhh merana jiwa raga kak...xpe2 kupendamkan aje, balik mesia ni kalau masih ada rejeki kupulun habis2an

Danial Ikhwan Jaafar said...

wah...jeles jugak gue walaupun tuan punya blog takde niat nak menjeleskan orang. hahaha! kene gi beli ni!

sha a.s said...

ehehehe...naseb baik sha x jeles....sbb da balasah kaw2 hr tu...parents belikan...D24, sekilo 6 hengget...ok kn? puas hati woo...isi byk sedap!

Zue AnnaLeeya said...

dok jeleh pong....
oghe pon baru jah makke semale.....
make sapa sumak idung...
sokseksoksek... hahhaha....

❤ eyeme ❤ said...

uiks.. mai cni..mngu lps blh kata tiap2 ari baba beli.. haha.. klu dah skolah dia sblh je dgn durian tu.. wakekekeke

Sunah Sakura said...

hahaha~ nasib bek saya tak jelesss... :p

♥cmª shIemª♥ said...

jelesssss ke???a jeles la....hehehe...
kak kh..nk jugak!!!

Mila@Rimbun said...

yum yum.. baru ni beli kat pasar malam, dah dtebuknya n keras, takmo plak tukar lain, ada ker dia bg ceramah kat aku suruh aku ni bersyukur dengan apa yg ada.. hampeh betul, lain kali tak hingin nak beli kat situ lg.. musang king jugak yg sedap..
next week balik kg makan durian.. jom dtg temerloh T

Solihin Zubir said...

sy dh puas mkn durian.. yg dusun pun ada.. org bg pun berguni.. mkn smpai demam.. hehe..

Jahidih Saili said...

wa..sgt sedap..dah lama xmakan..teringin sgt..

Citarasa Rinduan said...

peeh!@
kena ayu tak perasan entry nie..

wawawawa,,,,,,,,,