Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Saturday, June 4, 2011

GELOMBANG MERAH??..

Macam ngeri je kan?Macam dahsyat dari gelombang Tsunami je bunyi..Mujur KH tak lemas dalam gelombang merah tu semalam..Keluar-keluar dari simpang jalan besar, terus terperangkap dalam gelombang merah ni..


Gelombang merah..gelombang rakyat?Apa ni ek?


 Terpaksa berhenti seketika..untuk bagi laluan kepada gelombang merah ini..hehe

Mula-mula macam gue nggak mengerti gelombang apakah yang melanda daerah gue..hehe..bila tengok t-shirt yang dorang pakai ropa2nya tu merupakan konvoi gelombang merah U.M.N.O..semua yang berkonvoi ni merupakan golongan muda-mudi (mat rempit ramai kot..hehe sebab macam superman je bawak motor)..

Gelombang merah lawan gelombang hijau (macam raksasa dalam otromen lak..hehe)..yang mana akan menang?hmm persoalan yang tak dapat den nak jawab..kita tunggu PRU 13 nanti la ye..hehe

Siapapun yang memerintah..Keutamaan yang perlu didahulukan adalah Agama..Tanpa asas kukuh agama, akan pincanglah segalanya..Taknak tengok maksiat berleluasa di bumi Kelantan khususnya dan Malaysia amnya..

Apa2pun, yang paling penting sekarang..kita kumpul sebanyak mungkin amal ibadat kita untuk kita bawa bekal ke negeri akhirat sana..Janji Allah itu semakin hampir..Pasti!Pemerintahan Allah sahaja yang adil lagi saksama..Tiada pertikaian..

Wallahu a'lam..

KH: entry serius lak..sekali sekala..huhu


18 comments:

norgee said...

insyaAllah, Islam PASti gemilang :)

sarah-najwan said...

hehe..igt gelombang merah banjir besar ke hape..takut gak..

drorang ada majlis kot tu..majlis belia ka..

kita sbg rakyat pun harap..siapa2 yg memimpin kita hendaklah mengutamakan rakyat..:)

Jo Qusary said...

Teringat band tentera Gelombang Biru...

S..U..D..@..I..S said...

tak lagi ada gelombang kuning bersih

Rozuan Ismail said...

gelombang blogger =)haha

Muka Haluih (MH) said...

bersemangat nyer dieorang tu..hihi..

IMANSHAH said...

mintak sehelai baju

♥cmª shIemª♥ said...

hoho..gelombang merah berkonvoi upenye..

Sharinginfoz said...

100% setuju, agama mesti first

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

gelombang merah!tgk pun gerun..hehehe

~izan~ said...

akak,kt mana ni? merah2 mata tgk hehe

azieazah said...

Hmmm sapa yang organise nih? Berapa la depa dapat elaun ni, kan?

D_08 said...

Hehehehe....itu sebab awok pilih parti yang dulukan Agama daghi parti yang pilih bangse....

sha a.s said...

x berani nk komen politik msia ni...

Zuwairi Aiman said...

Salam kunjungan... blog yg menarik.. nanti singgah la ke blog saya ;)

http://www.zuwairiaiman.com

MAPPIAU said...

hahaha macam otomen yang tak tahan tuh, hehehe kite same2 tunggu dan lihat kan :)

alinac lover said...

ramainya

aizamia3 said...

i LIKE red color..
moga apa yang dirancangkan membuahkan kejayaan, jangan hanya pandai pikat rakyat tapi takde hasil..