Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Saturday, June 11, 2011

BILA SEBAHAGIAN ANGGOTA BADAN ITU SAKIT..MAKA SELURUH BADAN MERASA KESAKITANNYA..

Saja je wat tajuk entry panjang..huhu..Dari semalam tak daya sangat badan ni..Ingatkan hari ni bertambah ok..tapi nampaknya demam ni makin teruk..Suara dah tak berapa nak keluar dah..

Rasanya kena pegi klinik gak ni..tak mampu nak bertahan dah..Rasa sengal2 seluruh badan dah ni..Ngadap laptop pun sambil baring..tapi kejap2 je boleh ngadap..

Patutlah Nabi kita umpamakan hubungan Muslim sesama saudara Muslim umpama sekujur badan kan..Apabila sakit salah satu part of badan kita..Maka seluruh badan akan rasa kesakitannya..Bila orang cubit kita..satu badan kita rasa sakit kan?betul tak?

Kalau orang cuit atau sakiti saudara seIslam kita maka kita juga akan terasa bahangnya kan..Orang aniaya suadara2 seIslam kita di Palestin..di Iraq..kita pun rasa sedih dan marah kan..Ada tak yang tidak rasa apa2 langsung ek?Biasa je..kalu dengar berita-berita sebegini..

Semoga hati-hati kita tak mati..sentiasa sensitif dalam mempertahankan agama kita..

Panjang lak melencong..walhal nak bagitau nak pegi klinik je tadi..huhu..Doakan diriku cepat baik..Sok nak kena hantar anak2 ke sekolah lak..Pukul 6 dah nak kena keluar..Hantar yang paling besar ke Maahad Muhammadi, KB..Lambat sikit je alamatnya akan terperangkap dalam jem tadak roti..haruu..

Wassalam..

29 comments:

Ciklinn said...

semoga cepat sembuh yer...

JIJI YU said...

ade tubuh badan yang sudah hilang 'deria' nya

kokser kokdam said...

syafakillah

=)

norgee said...

Allahuyashfiiki..insyaAllah...balik nanti...makan ubat...dan berehat...x yh dok layan sgt fb dan blog ni..kesihatan harus diutamakan...anak sedara kak tie memerlukan kak tie...so, be strong k! ~ bila mokcik norgee ngepek! hihi

aizamia3 said...

moga cepat sembuh.. makan ubat ikut jadual..

sarah-najwan said...

alahai..sian ko demo..
semoga cepat segar deh..

lusa nok skoloh doh..

mommylavender said...

sslam petang KH~ semoga cepat sembuh n rajin2 kan menelan ubat

S..U..D..@..I..S said...

betul tu KH cubit paha kri kanan dan seluruh badan terasa, sungguh dalam perumpamaan itu untuk kita hayati..
moga cepat sembuh

Tinta Emas said...

cubit peha kiri, paha kanan terasa..moga2 hati kita tak mati.

cuti nie pun saya tak sihat jugak...agaknya faktor umur atau perubahan hormmon ...

semoga KH cepat sihat..

Nur Hawa Mohd Zin said...

badan nak rehat la tu kak..take care ye..kalu melarat g klinik :)

cikgu isza said...

semoga cepat sembuh.. cuti pun dah hujung2.. :(

♥cmª shIemª♥ said...

huhuh...kak kh x sihat ke??
semoga cepat sembuh ye..

~izan~ said...

alahai..cian kak wan..semgoa cepat sembuh,mmg betul la kak,kalau salah satu anggota bdn sakit,mesti satu bdn rasa..take care kak!~

msredcheesecake said...

Cik kh,
Rest n take ur medication on time.muga cepat sembuh yea....

Kalamhati said...

>>Ciklinn:
tq ciklinn..=)

Kalamhati said...

>>Jiji:
deria apa tu jiji?..=)

Kalamhati said...

>>kokser kokdam:
syukran jazilan..=)

Kalamhati said...

>>Gee:
syukran ya ukhti..insyaAllah..baik mokcik!takutnye mokcik ngepek panje lebar!hehe

Kalamhati said...

>>aizamia3:
tq!insyaAllah..=)

Kalamhati said...

>>ummi sarah-najwan:
timo kasih byk..

ambo cuti lg sampai rabu..ambo amik cuti rehat sbb kena jadi bibik..huhu

Kalamhati said...

>>mommy:
salam petang mommy..tq mommy!

Kalamhati said...

>>Sudais:
mekasih sudais..=)

Kalamhati said...

>>Kak CTE:
maybe jugak..sy rasa macam skang ni makin mudah kena serang demam..huhu badan dh makin tua..

mekasih kak!..=)

Kalamhati said...

>>Awe:
tq awe!akak dah gi klinik semalam..

Kalamhati said...

>>Isza:
mekasih isza..huhu mujur sambung cuti rehat 3 hari..sbb kena jadi bibik..mak ngan kakak pegi umrah..

Kalamhati said...

>>Cma:
tq cma..tak sihat sikit je..selsema ngan batuk..=)

Kalamhati said...

>>izan:
tq izan!..=)

Kalamhati said...

>>msred:
tq ye..insyaAllah..=)

Sunah Mohammad said...

moga cepat sembuh ye akak...

ermmm, memang sepatutnya macam tu lah..tapi dunia akhir zaman ni muslim seakan2 tak mengenali saudara semuslim mereka...