Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Saturday, May 14, 2011

MANDI SUNGAI!!

Salam 'alaikum..Selamat Berhujung minggu ye..

Korang pernah mandi sungai tak?Masa kecik2 dulu mesti ramai yang suka mandi sungai kan?hehe..KH memang hantu mandi sungai masa kecik2 dulu..Kalu tak merah mata tu memang tak reti nak naik la..Bila balik rumah..dapat upah ngan arwah ayah..libasan kain tuala atau serban dia kat betis..huwaa padan muka kan..

Tinggalkan dulu kisah masa kecik..Nak citer pasal masa 'tua' ni..hehe tetiba teringin nak mandi sungai la!Kalau kat sini biasanya dorang pegi ke Sungai Lembing.. Yang tinggal kat Kuantan macam Ieda, Izan, Zue dan ummi Sarah-Najwan mesti pernah pergi kan?kan?

Ni gambar KH amik masa pegi sana hari tu..First time sampai situ ni..hehe jakun lagi..Macam rasa nak berkubang je dalam air tu bila tengok orang mandi..one day KH nak pegi gak sini balik..Mandi2..dan yang penting nak amik gambar. Cantik sangat tempat ni..Siap ada jambatan gantung..Leh shoot pics sungai yang luas terbentang dari situ.. 


Nampak gak ray of light tu ek tho amik ngan hp..wallaweh!best


Ni tempat yang cetek sikit..untuk yg bawa anak-anak senang mandi kt sini


Haa tu ada 2 orang gadis manis tengah mandi-manda sambil dirakamkan
aksi2 mereka oleh seorang lelaki..pakwe maybe
(Berani kamu berdua pakai baju kecik je depan bukan muhrim..huhu)
KH lak risau tengok..Wahai orang muda..jangan fikir nak seronok
je..Ingat Allah ye..Allah tengok apa yang kamu buat..
Bila dah jadi apa2..baru nak kalut..
Masa tu tak dapek nak nolong dah.

Err sori!membebel lak..hehe..Sekadar peringatan bersama..Jom mandi!!errrr mandi sungai laaaa...hahaha


23 comments:

IMANSHAH said...

penah mandi tapi kena piaq kat arwah ayoh

Kalamhati said...

>>Imanshah:
huhu kito serupooo..kena piaq sokmo kalu mandi smpi ngorib tok kelik lg..

azzey said...

cantiknya pemandangan kat sungai yg cetek tu. dh lm x mandi sg cetek kat situ..

Rozuan Ismail said...

memang best mandi sungai.org kg mesti pernah mandi.masa x de air papi,p mandi sungai

caera puttih said...

WAAAA..... da lame tak gi sungai lembing...huhuhuhuhu

whitecappuccino said...

hehehe..ciknor pun suka mandi sungai dan parit tali air time sekolah rendah dulu..tapi selalu nusuk takot ayah nampak.

sarah-najwan said...

ni dia juara mandi sungai dah mai..hahhaha..

ambo dulu meme mandi sungai sb rumah tarak paip air..tu zmn meroho dulu la..

mmg best mandi..tapi skrg..seme mak ayah tak nak bg anak mandi sungai sb sungai da kotor..huk huk..bahaya..etc lagi..

ambo gi doh sg lembing tu..kutip batu dua tiga tokol..hehee

Solihin Zubir said...

nampak mcm ada buaya je? heheh..

eelobor said...

sungai ker, laut ker, tali air ker semuonyo ambo redoh belako jamey kecik2 duluh. huhuhuhu

teratai said...

lama doh x mandi sungai...last mandi tahun 2009!teringin pulak bila tengok gambor2 nih!

~izan~ said...

akak,ni sg lembing ke? izan tak pernah g sini dan tak pernah mandi sungai seumur hidup hukhuk..rugi kan? tak dpt pengalaman mcm tu huhu

cantik gmbr tu..i loooikeee!

Nur Hawa Mohd Zin said...

dulu wktu kecik je mandi..skunk mandi air terjun pula :)

Kalamhati said...

>>azzey:
hehe mmg best..kt sg congkak pun air cetek kan?lama dh tak pi area sana..huhu zaman study dulu je

>>Rozuan:
btul tu wan..rugi la kalu ada org kampung yg dekat sg tp tak mandi sg..hehe

Kalamhati said...

>>caera puttih:
awk org pahang ye?akak pun baru skali smpi sini..jln2 je..mandi blum lg

Kalamhati said...

>>ciknor:
hehe tali air sy tok ghajin mandi..sungai meme rumah kedua la..hehe samo la..sokmonya nusuk ko ayah sbb takut keno piat

Kalamhati said...

>>ummi sarah-najwan:
hahaha ambo sero doh..demo mesti juara mandi sungai punye!
aloh la gi kutip batu jah..bakpo takgi asoh skill berenang smula..hehe

Kalamhati said...

>>Solihin:
huih!tu ayat org dengki nak ikut mandi gak tuuuu..hehe

Kalamhati said...

>>eelobor:
hehe oghe gedebe kae..
best dok kalu ingat balik zaman kecik2 mulo..
loni tokleh mandi sungai doh..sg kotor dah

Kalamhati said...

>>teratai:
hehe jom le kita pegi!!

Kalamhati said...

>>izan:
ha'ah izan..sg lembing..akak pun baru sekali je sampai..tu pun benti jap je..nak kenal..

rugi la izan!hehe best tau mandi sungai..

if bawak DSLR lg cantik..tp time tu tak bawak sbb tak plan pun..kebetulan lalu situ je

Kalamhati said...

>>Awe:
ha'ah skang ni susah dh nak cari sg yg bersih..so gantinya pegi mandi air terjun la..ada sungai gak tu..hehe

D_08 said...

kalo kat Ipoh ni...
ghamei yang gemo pegi ke CHepor....atopon ke AYor terjun Ulu KInta..... ni le tempat yang paling dekat..... best nye kalo tetiap minggu dapat pegi.....

waN Mohd Salim said...

perghhhhhh sonok nye mandi sungai ... nak gop mandi sungai huhuhuhu

ps datang follow cikgu .. wassalam