Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Thursday, April 7, 2011

AWAS JANGAN MENCORI!..HARI SIBUK SEDONIA..


Tak tahan nak gelak tengok ada sorang murid Kalamhati tulis amaran
ni dekat dia punya bungkusan nasi yang dibawa ke sekolah
sebagai bekal..Wakekekeke jangan mencori ye!
Nanti Tuhan marah! (murid kelas kedua last ni..terror la tu
pandai gak ngeja)..Janji orang faham dan tak 'mencori' nasi dia..hehe




Minggu ni agak kelam kelibut sikit sebab sekolah jadi tuan rumah untuk Kejohanan Bola Baling Zon Perkasa, letih mengajar dan dalam masa yang sama membantu rakan-rakan di padang. Rasa macam nak pitam pun ada..Tapi seronok bila dapat membantu..

Nak-nak pula Kelab Guru dan Kakitangan sekolah membuat jualan minuman dan makanan untuk tambah dana kelab. Waktu-waktu macam ni la kena ambil peluang..12 buah sekolah berkumpul. Diriku balik rumah ketika kelawar dah bangun..Then malam keluar lagi untuk cari barang-barang..

Tetengah malam bersengkang mata buat dadih buah-buahan untuk jualan (rasa macam ibu tunggal je..hehe)..Setakat ni diriku hanya mampu sediakan 100 hingga 150 cawan dadih je..Tak mampu nak buat banyak-banyak sebab tak muat dah isi dalam freezer..

Terasa betapa susahnya orang-orang yang bekerja sendiri terutama yang berniaga makanan untuk mencari rezeki..Susah dari segi kudrat la..Bila jualan habis terjual, hilang segala penat lelahkan?

Nak online memang tak sempat..Jangankan nak online, nak pegang laptop pun tak sempat langsung..Terbiar je Inchik White ku..Malam ni baru relaks sikit..

Hujung minggu rest cukup-cukup..Kumpul tenaga sebab hari Isnin hingga Rabu, akan berletih-letihan lagi sekali kerana sekolah jadi tuan rumah untuk Bola Baling Sekolah-sekolah Menengah pulak..Fuuuhh!harap diriku dikurniakan kesihatan yang baik dan kuat untuk berpanas dan berpeluh-peluhan..huhu

Demi masa..sesungguhnya manusia kerugian..melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh..Dan saat-saat  macam ni sesungguhnya diriku benar-benar menghargai waktu lapangku..kerana bila tiba waktu sempit..Kita merindui waktu lapang itu..

**Mohon maaf kepada rakan blogger yang menjenguk ke sini tetapi Kalamhati belum membalas jejak lagi..InsyaAllah ada masa terluang nanti,KH akan balas jejak korang..Mekasih bebanyak sebab sudi jenguk sini..


13 comments:

whitecappuccino said...

maaf diterima :)
hehe..lawakla..jangan mencori! harap2 orang yg terasa nak cori nasi tu reti membaca :)..baru tau betapa penatnya orang yg mencari makan dengan berjualan wat kuih ni kan?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

hai sis..saya tak cori nasi lemak dia..hihi.busy ye.jg kesihatan ye sis

eelobor said...

ek elesss. kakchik masa budak2 dulu pom lebih kure jah kut. siap tulis2 lagi nama ALLAH dan siap cakap, siapa mencuri dia berdosa. huhuhuhu

Kalamhati said...

>>Ciknor:
hehe kalu tak reti baca mmg sah la sia2 je tulih kan..

betul tu ciknor..bersengkang mata dan dinihari sudah perlu bangun..huhu bukan senang..

Kalamhati said...

>>LM:
hehe jgn cori2 tau LM..
insyaAllah i will..=)


>>eelobor:
wakekeke jolo doh tu..demo pun mesti wak gitu jugop!haha teringat zaman budok2 deh..kalu nk cop benda tak sir wi oghe curi mesti tulis alif lam lam ha ALLAH..hihi

sarah-najwan said...

kalu ade budok curi jgk..xtau la..pasti budak tu buta huruf..

skol ambo pom bizi gak..mace xckup k/tgn nok but keje..tp blog..totap jalannnnnnn..hihi

Kak Sam said...

Kretip le budak tu macam cikgu dia jugak. hehehe

S..U..D..@..I..S said...

hehe...budak sekarang....unik ..
tolonggg jgn cori....sian
permintaan ikhlas

Izan Ishak said...

terbayang masa mak kak izan buat kuih dulu2... ye, mak ibu tunggal. pukul 3 pagi dah bangun. tp alhamdulillah, keletihan dan kesusahan dulu terbayar dgn kesenangannya hari ni... sedih bile mengenangkan.

moga KH terus sihat! nnti ada masa jangan lupa singgah 'umah' kak izan ye~

Cma Shiema said...

hehe3..cma mase sek ren dulo pun siap tulis lagi..aliff lam lam ha..sape curi,dia berdosa..nk2 kat nsi lemak..he3..wahh..bz betul aka ye..
xpe..cma ttp rajin ke sini..

whitecappuccino said...

jom join bloglist
http://whitecappuccinol.blogspot.com/2011/04/jom-join-bloglist-frommetoyou.html

MOH KEMBARA said...

Salam Cikgu Wan, sian...nasi bekal pun ada orang cori! Bebudak kan, kekadang saja buat pedajal, bukan tak mampu tp cori bekal orang yg lawak tu!

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

hehe..kelaka..