Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Tuesday, March 22, 2011

MAS HITAM KE SIKU RAJA?



Tadaaa..hehe saja je nak bagi korang terliur..Sekarang ni musim buah mangga kan..oghe Klate panggil buah pauh..Kebetulan balik cuti sekolah kali ni mangga tengah melambak kat pasar..bukan kat kebun..hehe..

Kenal tak jenis buah-buah mangga ni?..Haa yang ijau pekat tu nama dia Mas Joko Hitam..yang panjang slim cem model tu nama dia 'Siku Raja' (abis la siku raja-raja..huhu)..Yang mana sedap?hehe dua-dua sedap..tapi kalau dah namanya raja..dialah juara kan?..Kalamhati suka siku raja lagi dari Mas Hitam..Siku Raja ni confirm la kemanisannya..Boleh kencing manis kalau makan banyak2...hehe

Kat Klate sekarang tengah murah ni..3 kilo boleh dapat RM10 hingga RM12 je ni..Kena pandai tawar la..Kalau nak murah lagi kena kecek Klate la weh..hehe


8 comments:

Ayuni said...

cedap!

Ayuni said...

sis, sye tag sis utk segment nie...http://ladygreen3011-ayuni.blogspot.com/2011/03/handphoneku-dolu-dolu-dan-sekarang.html

Citarasa Rinduan said...

wah..........buah mangga

kalamhati..kak dari tadi sedaya upaya nak ke sini gak sebab tajuk amat pelik...
rupanya nama buah mangga...hahahhahah... cute

Cikgu CTE said...

emmm sedapnya... ada pulak panggilan2 untuk buah mangga yea..

saya baru tau ni walaupun suami saya org kelantan namun tak pernah pulak dia bagitau..

teringat buah mangga kat depan rumah yang baru belajar berbuah....

hari2 tengok je tumbesaran buah tersebut...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

wahhh sedapnyer!kat sini mangga alphonso je mampu adik beli.mangga lain berapi mahal sis.sampai 40 sekilo

whitecappuccino said...

ciknor suka pauh lemak..yg ni suka jugok!

Kalamhati said...

>>Sis Ayu:
hehe suspen je kan..=)

>>Cikgu CTE:
hehe mesti eksaited je tunggu buah tu besar kan..

huhu hubby lupa nak citer pasal mangga kot..

Kalamhati said...

>>LM:
mak aih!mahalnyee..huhu
takpe balik m'sia nnt LM makan puas2..=)

>>Ciknor:
pauh lemak pun sedap jugok ciknor kan..=)