Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Wednesday, March 30, 2011

KLASIKNYA..ADA LAGI TAK?



Agak-agak ada lagi tak tempayan dengan penyedok dia ni sekarang ni kat umah sapa-sapa?Suka la..klasik gitu..Rasa macam berada di zaman Hang Tuah gitu..hehe

Gambar ni KH ambil masa berkunjung ke Vietnam tahun lepas..Tak ingat dah nama tempat dia..

14 comments:

e'ka zulaikha said...

kat rumah saya ada, tapi just sebagai hiasan je. lengkap dengan tempurung pencedok tu. tapi tak buat tadah air hujan la. HAHA.

Kalamhati said...

hehe ye ke?waah bestnye..

Citarasa Rinduan said...

selamat malam kalamhati

kampung ayu di rengit, batu pahat masih ada lagi..bila kami balik kampung..kami guna buat bersihkan kaki sebelum masuk rumah nenek

PS: sebenarnya nak tegur...... gambor tu terbaiklah....pewet!!!

Kalamhati said...

>>Sis Ayu:

Selamat Malam Ayu..

waah masih digunakan ek..bestnyeee

mekasih ayu..biasa2 je tu..main snap je

Kak Sam said...

Assalamualaikum..
Ada kut tapi tak tahu kat mana.

sarah-najwan said...

lamo doh tok tgk cetong purung gini..nge payye..hehe

kalu ado pom..kat muzium atau pameran rumoh2 lamo kot..

Kalamhati said...

>>Kak Sam:
waalaikumussalam..
huhu ada lg rumah2 yg simpan khazanah ni sebenarnya


>>ummi sarah-najwan:
hehe ambo pun lamo doh tok jupo
rumah2 hok suka hiasan klasik mesti ado..

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

cedok tu nme nye BATUK..

DKosongLapan said...

awok baghu terjumpe baghang ni cik kalamhati......ade dijuei di pusat pemulihan OKU kat Ipoh ni...

eelobor said...

memang klasik, tapi saya nak komen dari segi gambar. sangat cantik la kakchik...dah boleh jadi sifu nih. bila nak naik KL nie? nak belajar...uhuhuh

Solihin Zubir said...

sy ada 1 kt umah..
ayah sy suka kumpul brg2 klasik camtu.. heheh..

Cma Shiema said...

kat umah tokwan ade..tp tempayan je la..pencedoknye tin susu..
mmg antik!

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ala sis...teringin la nak ada gak tempayan dan pengedok air tempurung tu...huhu

an.nabihan said...

yang klasik itu sebenarnya menawan dan perlu dipertahankan nilai seninya.