Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Friday, December 31, 2010

TAHUN BARU..AZAM PUN BARU?..

Salam semua..

Kalamhati bersiaran lagi..hehe..Menjelang tahun baru. Hanya tinggal beberapa jam saja lagikan?..Bila nak mai tahun baru je..semua pakat-pakat list down azam masing-masing..kan?kan?kan?haaa tu Kalamhati nampak ada yang siap tulis kat Diary 2011 yang baru beli tadi tuuu..hihi

Ada orang tanya 'penting ke azam ni?'..Korang rasa penting tak? Ada orang kata penting..ada orang kata tak kan?..Bagi sesetengah orang senarai azam di tahun baru tu penting sebagai pemangkin semangat untuk dia mencapai apa yang ingin dicapai ataupun yang belum tercapai pd tahun sebelumnya..

Dan bagi sesetengah orang pula, azam boleh dibuat bila-bila je..Tidak semestinya bila datang tahun baru je kan..Ada yang tetapkan azam dalam seminggu, sebulan..Bila minggu ni tak mencapai tahap yg diinginkan..Minggu depan dia cuba capai yang lebih baik..

Jadi, bila2 pun azam yang kita tetapkan..yang penting cuba capai dengan sedaya yang termampu..yang penting azam untuk agama dulu..barulah azam2 lain pun lebih mudah untuk kita tunaikan..

Selamat Tahun Baru 2011 untuk semua teman-teman blogger..Semoga tahun 2011 lebih baik dan bertambah berkatnya dari tahun 2010 ni..insyaAllah

**Kalamhati: Berazam untuk lebih bersemangat menjalankan tugas dan lebih kental jiwa dan diri..hehe yeahh!


19 comments:

whitecappuccino said...

Tutup buku lama, buka buku baru..semuga buku baru akan lebih berwarna warni..ceria gitu :)

noreed said...

selamat tahun baru buat akak jugak. walau apapun azam yang dibuat, moga berusaha gigih utk berjaya dapatkannya.

norgee said...

happy new year kak tie,
semoga kak tie sentiasa dirahmati Allah taala...err..may all our wishes and hopes come true, aminnnnn :)

Kalamhati said...

>>Ciknor:
insyaAllah Ciknor..=)


>>Noreed:
tq noreed..akak doakan yg terbaik utk awk jugak..=)


>>Gee:
tq dear!amin..amin..insyaAllah Gee!

eelobor said...

azam saya nak laksanakan azam2 lama yang tak tertunai... hihihi

sarah-najwan said...

xpenah ada azam pon..
seme sudah menjadi tggjwb
cuma berharap agar segala hal dipermudahkan..dirahmati..diberkati..bahagia..sihat sepanjang hayat..murah rezeki..dan yg molek2 blakow deh..

slmt thun baru 2011

Ciklinn said...

selamat tahun baru sis.. semoga tahun depan lebih baik dari thun ni....

Kalamhati said...

>>eelobor:
hehe samalah kita..ada lagi yg tak tertunai..yg pastinya mengharapkan segala urusan dipermudahkan..=)

>>ummi sarah-najwan:
betul kak..harap kita dikurniakan badan yg sihat, dipermudahkan segala apa yg kita buat..=)

>>Ciklinn:
Selamat tahun baru utk ciklinn gak..insyaAllah!mudah2an..itu yg kita harapkan..=)

alinac lover said...

selamat tahun baru kak :)

Kalamhati said...

>>Yong:
tq Yong!..=)

IMANSHAH said...

Salam

Buka Hati ada damai
Buka mata ada terang
Buka kasih ada sayang
Buka kotak komen ada ucapan Selamat Tahun Baru 2011
Semoga semua harapan yang tertunda dapat dikotakan di tahun 2011 ini. Amin.

ikhlas :

Sahabat mayamu,
Imanshah

Adinda Amy Sensei said...

salam tahun baru 2011 buat kalamhati..
moga ada bahagia sepanjang perjalanan di musim yang baru...

Nur Azila Ismail said...

selamat tahun baru kakak :)

semoga terus maju dalam kehidupan !

selamat bekerja :)

Kalamhati said...

>>Imanshah:
Salam adik akak..huhu ayat power..syahdu terasa..

Mekasih..salam tahun baru gak..=)

Kalamhati said...

>>Adinda Amy:
Mekasih adindaku..amin!
Selamat tahun baru utk amy gak..=)

Kalamhati said...

>>Zieyla:
tq adikku..
selamat tahun baru utk zieyla gak!

Hanisah Safian said...

selamat taon baru.moga lebih bermakna. :)

S..U..D..@..I..S said...

moga tahun mendatang menjanjikan lebih kehebatan untuk kita semua

Solihin Zubir said...

salam sejahtera 2011..
smoga tahun ini lbey baek drp sebelumnya.. amin.. :D