Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Thursday, December 9, 2010

BILA TIBA AJALNYA..

Terkejut bila kakakku telefon bagitau ada jiran meninggal lepas Asar tadi..Sebab meninggal tu yang buat kami terkejut..Arwah makcik ni tengah kacau dodol. Dia memang bisnes dodol. Masa dia nak ceduk dodol tu tangan or baju ke dorang tak pasti sebab takde saksi masa kejadian. Tangan terlekat dekat kipas mesin dodol yang tengah berpusing tu. Muka pun tersembam dalam kawah yang panas..huhu

Kejadian tu disedari oleh seorang jiran yang dengar suara dia menjerit. Tapi dia tak dapat keluarkan dan terpaksa panggil bomba untuk keluarkan dia dari dalam kawah tu..hmm tak terbayang macamana keadaan dia. Sedihnya..

Ku cuba cari gambar kawah elektrik tu kat Google..Dan hanya jumpa gambar ni..


gambar dipinjam dari DPMK

Semoga keluarga arwah tabah menghadapi kesedihan ni..Hmm sepanjang mak buat bisnes dodol dulu, takde kejadian yang teruk sangat berlaku melainkan abangku terpotong jari dia masa potong dodol nak timbang. Nasib tak putus jari dia..huhu

Kalau nak difikirkan memang tak logik cemana dia boleh tersangkut kat kipas yang berpusing tu. Kuasa Allah, bila tiba ajalnya takkan tertangguh lagi walau macamana keadaan pun.

Semoga rohnya ditempatkan bersama hamba-hamba Allah yang soleh..

22 comments:

Citarasa Rinduan said...

inallilahirojium..


kalam hati..memang tak terdugakan benda2 macam ini berlaku.

salam takziah utk family arwah...

yang pasti yag hidup itu akan mati, hanya bila? DIA punya kuasa..

hudahazwani said...

salam...huda jalan2 terjah kat sini..hmm kalau dah ajal, cara macam mana pun mesti akan pergi jugak orang tu...ape2 pun takziah pada keluarga arwah..Al-FATIHAH..


http://hudahazwani.blogspot.com/

Puteripisces said...

x pasti la dia pkai kawah camne...but sumting like that la...but yg aku tau,kipas dia tu x pusing laju pn..mmg slow sbb dodol tu kn berat...tp ye lah,dh ajal dia...

whitecappuccino said...

innalillah...
ajal tiba walau dalam keadaan apa sekalipun..

emma said...

eerrrmm..
innalillah...

eelobor said...

dah sampai masanya, Al-Fatihah dan salam takziah pada keluarga arwah

Fuziani JSR said...

Ya Allah! Ngerinya... Semoga roh arwah ditempatkan dalam kalangan mereka yang diampuni...

sarah-najwan said...

alfatihah..sudah sampai ajalnya..

K.Nor said...

salam wan, innalillah.. ishhh ngerinya kematian cam tu.. dodol tu kan tengah panas.. haishhhh.. tak dpt nak bayangkan camna la keadaan arwah tu..

semoga roh arwah ditempatkan dikalangan org2 beriman lg beramal soleh.. amiin..

Mama Zharfan said...

al-fatihah...ngerinya baca psl insident ni :(

IMANSHAH said...

salam kak wan

ngeri nye cara kematiannya

sud@is said...

aduhai..luluh kubaca n3...gigih makcik mencari rezeki...

DKosongLapan said...

Innalillahhiwainnailahirojiun....

daghi Die kite datang...kepade DIE kite kembali...

a.samad jaafar said...

cerita terbenam dlm kawah.. n3 saya cerite tersembam dalam kancah.. moga hayat kita berakhir dlm pengakhiran yg baik dan mulia..alfatihah buat arwah.. jemput ke blog saya..cume mungkin pening dgn loghat perak yg jadi trademark saya.. follow sini..

noor said...

al-fatihah..

teratai said...

Salam,
innalillah...semoga roh arwah di tempatkan dlm kalangan org beriman. Ini dikira mati shahid juga kan, bebas dr azab kubur!

Kalamhati said...

>>Sis Ayu:
betul tu..malang tidak berbau..bila dah tersurat ajal kita begitu..redha dan terima segala ketentuanNya..

>>huda hazwani:
salam huda..betul tu..ajal tu pasti..cepat atau lambat je..

>>Puteripisces:
kawah baru dia bukan tembaga..wat dgn besi..tangan dia terpulas nga kipas dua kali..remuk..

Kalamhati said...

>>WC:
innalillah..betul tu..

>>emma:
innalillah..

>>Eelobor:
hmm ha'ah..Al-Fatihah

>>Fuziani:
amin..mudah2an

>>ummi sarah-najwan:
Al-Fatihah..waktu kita akan tiba juga

Kalamhati said...

>>K.Nor:
salam k.nor..ha'ah tapi arwah dah dalam keadaan sedar tak sedar dah waktu tunggu bomba dtg..Allah kurangkan sakit kot waktu tu..

mudah2an..amin


>>Mama Zharfan:
Al-Fatihah..memang ngeri..ramai yg takut nak tengok..

>>Imanshah:
Salam Imanshah..hmm org2 lelaki yg ada kat tempat kejadian pun tergamam tak tahu nak tolong cemana..hanya mampu masukkan air dalam kuali tu untuk sejukkan..smpi bomba dtg..bomba lak lepas sejam baru tiba

Kalamhati said...

>>Sudais:
hmm akak dgr semalam rasa lemah je kaki..menggeletar tangan..

>>D08:
Innalillah..hmm benar..kita akan kembali kepada pencipta kita..

>>a.samad jaafar:
insyaAllah..mudah2an husnul khatimah lah pengakhiran kita..insyaAllah pasti saya jenguk..sy sgt suka baca entry dlm loghat negeri2..=)

Kalamhati said...

>>Noor:
Al-Fatihah..

>>teratai:
salam..amin. harapnya gitu lah..dibebaskan azab kubur utk arwah..

novembertwelth said...

ade msok srt khabar.