Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Friday, November 26, 2010

Tolong jangan buat macam ni!..huhu




Nampak tak cemana si ibu pegang anak dia..Santainya dia naik motor..diriku pulak yg risau..kalau jd apa2 sapa yg tercampak dulu?

Jangan buat mudah je..keselamatan anak tu lebih penting..kecik sgt lg baby tu..Kalu org nk buat jahat pun bleh sambar je baby tu kan?huhu beringat sebelum kena..

10 comments:

sarah-najwan said...

salu tgk gini..
ada tu bw motor tapi dok tengah2 jln

kita lak yg bw kete kene jaga2
kalu dorang ni terjatuh tgh jln gak..xle nk cerita ape..

sendiri mkn pengat
sendiri mau hengat..

amiey lee said...

yela..bahaya tul.. kita dh tak naik moto sejak ada anak.... hubby mmng tk kasi..bahaya

mzhany said...

mak aiihhh sangat bahaya...ishhhh

Eliyana said...

klu pegi kat kg2 banyak yang buat macam ni...faham yg tak semua mampu beli kereta, tapi buat macam ni lagi bahaya

Gayahspears said...

kat cni pun ramai yg bt camni akak... huhu

Miss Yaty said...

sokmo gak tgk mak2 sekarang bawak naik moto cm ni...lagi takot tgk bila anak dah tidur dia kendong anak dia atas moto sambil kaki dan kepala ank terjuntai.
takut sangat kalau mereka jadi pape.
kesian pun kesian.
sebab tak semua orang mampu beli kereta.

eelobor said...

hehehehe, yang ambik gambar tu pun bahaya gak tau. kena hati2

Kalamhati said...

>>ummi sarah-najwan:
huhu tu la sendiri mau ingat..

err sedap pengat tow..hihihi

>>amiey:
masa berdua maybe seswai kot..dh ada anak lebih selamat naik kereta..tp if ada motor jer pun yg penting kena hati2 dan beringat..

>>hany:
huhu gerun akak tgk..

>>Yana:
betul tu..bkn masalah pakai motor atau kereta..masalah kena beringat sebelum kena..org yg pkai kereta pun ramai yg bukak tingkap leluas bagi anak jenguk ikut tingkap time kereta bergerak..huhu sayang anak ke idk gitu

>>Yaty:
huhu betul tu..malang tak berbau..jika nyawa melayang menyesal tak sudah nnt..

>>eelobor:
hihi insyaAllah masih beringat..biasanya ada co-pilot tolong snapkan..ni anak sedara kak chik tolong amik..=)

Mat Gebu said...

Selalu nya kat kampung mat gebu, mmg gaya mcm ni lah mak2 pegang budak kalau membonceng moto, siap pak dia merempit lagi..huhu, nasib baik anak tak terpelanting...

teratai said...

malang tidak berbau, sebab tu kena berhati2 sebelum terjadi sesuatu~memang x patut!