Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Friday, November 26, 2010

SAYA SUKA BLOG AWAK LA!


Vhaaa..akhi (saudara) kita yang memang sentiasa bergeliga otaknya ni buat satu amal rupanya..Kagum banget gue!Terlebih dahulu ucapan jutaan terima kasih perlu saya sampaikan kepada En. Ben kerana sentiasa berusaha untuk membantu blogger2 baru utk naik..

Memang orang kata ini keuntungan utk Ben..sebab ramai akan masuk blog dia..tapi kalau dia tak buat..ada orang akan buat macam ni? Apa salahnya sambil menyelam sambil minum air dan bagi orang yang dia jumpa sedikit air agar mereka tidak mati kelemasan..Perkongsian yang membawa manfaat bersama..Tidak salah malah digalakkan..

Cakap banyak tak guna..Nanti Ben kata ku ngampu dia lak..hihi

Di sini ku senaraik 5 buah blog yang ku sangat suka baca dan memang tak missed masuk..Sebenarnya banyak blog yang ku suka masuk..Fikir punya fikir..Ku decide nak senaraikan blog2 memang menjadi inspirasi dan buatku rasa dihargai ketika baru mula mengenali rakan2 blogger..Ada yang jadi peniup semangat dengan entry2 yang amat menarik perhatianku..Dan ada yang tak pernah jemu menjenguk dan mengomen blogku..Mereka ialah:


Blog masakan yang paling awal ku kenal dan seterusnya ku jadi pengunjung setia..Dari menjadi pengunjung pasif sampailah ku beranikan diri untuk meninggalkan jejak di blog Kak Nor ni..Ku nak jadi macam dia..Serba boleh..jadi isteri dan ibu yang baik..Kak Nor tak pernah lokek dengan ilmu..ayat Kak Nor pun santai je..sekali baca rasa macam dah lama kenal je..sama gak macam Cik Mat Gebu (medium penyumbang trafik terbanyak ke blog ku ni tau) yang memang mesra alam dan cukup menghargai rakan2 blogger..

Pemilik blog Citarasa Rinduan dan restoran Citarasa Rinduan ni antara sahabat yang paaaaaling rajin menjenguk blog ku awal2 dulu..rajin tinggalkan komen dan sentiasa bg semangat..Sis Rahayu ni kira otai jugak la..Banyak yang ku belajar dari dia secara langsung maupun tak langsung..Sifat peramah dia memang menambat hati ramai blogger baru..tq sis!

Nick pemiliknya sangat unik!..hehe mesti ramai yang mengenali Encik Kuman kita ni kan..Dialah antara yang paling rajin komen kat blog ku pada awal2 ku aktif dulu sampai la skarang..Asal ada entry baru je mesti dia yang mendahului senarai pengomen..Entry dia pun gempak2..sentiasa ternanti-nanti entry terbaru dia..entry2 dia unik...kalau tak percaya..Cuba pergi jenguk sekarang!..hehe

Adik saya sorang ni pun banyak juga membantu saya..Tersenarai dalam bloglist dia, merupakan satu peluang untuk saya perkenalkan blog saya..Saya suka kunjungi blog ni sebab banyak tutorial dan entry yang membantu saya memperbaiki blogging skills..Komen2 membina dari dia banyak membantu saya..

Suka jenguk jugak blog ni..Entry2 dia pun unexpected gak..Cara olahan dan susunan ayat pun tersusun je..Orang klate kito..hehe..Banyak pengalaman yang dikongsi..tak kurang juga isu2 berbangkit serta senario yang berlaku dalam masyarakat..Sangat bersahaja..Tak caya?Percayalaaah..hehe

Amm 6 boleh tak En. Ben? Boleh la ye derhaka sikit (pinjam term MAT GEBU jap)..Mekasih!Huhu sebab saya nak gak hargai seorang lagi iaitu D_08..

DAN SAYA MENGETAHUI SEGMEN INI DARI BLOG BEN ASHAARI sendiri sebab memang sentiasa nampak new entry En. Ben kat blog list saya..hihi

Alhamdulillah..selesai gak ku buat entry ni..Sebenarnya ramai lagi yang ku nak hargai..tapi nanti ku kena kick out lak kang kalau letak semua..jadi ku nak tegaskan di sini bahawa semua yang sudi jenguk..yang ada dalam bloglist ku tu semuanya istimewa juga yang sudi jenguk blogku tanpa jemu..Terima kasih semua..

Wassalam..

12 comments:

K.Nor said...

salam wan... wahhhh terkedu.. kelu rasanya dgn ayat2 wan nih.. terima kasih dr lubuk hati k.nor ... semoga ukhwah antara kita berkekelan semekar mekarnya hingga ke akhir hayat ya wan.. hopefully boleh jumpa 4 mata satu hari nanti.. erkkk akak dah 4 mata kan, so jd 6 mata laaa hehehe

Kalamhati said...

Salam K.Nor..

sama-sama K.Nor..tu je yg mampu sy ucapkan..=)
insyaAllah K.Nor..jika Allah izinkan nak juga bertemua 6 mata ngan K.Nor..hehe K.Nor buat saya gelak je baca ''6 mata" tu..

Unknown said...

hehhe.derhaka ek~

Kalamhati said...

>>Yong:
hihihi..=p

Anonymous said...

wah!
tahniah kpd bloggers di atas!
suke2!

wannurfazrini said...

terjah dr blog ben !

nur said...

singgah dari blogben
jemput visit
ALL IN ONE

Mat Gebu said...

salam kalam hati...
Saya suka blog awak dan semua blog yang saya sempat skodeng..huhu...

eelobor said...

wah....terima kasih kakchik.

Miss Yaty said...

tahniah pada semua yang kak ti pilih tu :)

Kalamhati said...

>>Lelaki Ini:
hehe saya pun suka blog awak!

>>wannurfazrini:
tq wan sudi jenguk..=)

>>nur:
tq nur sudi jenguk sini..=)

>>Cik Mat Gebu:
Salam Cik Mat..tq sebab sudi jenguk blog saya..terharu!

>>eelobor:
sama2..=)

>>Yaty:
Blog Yaty pun best!..=)

Unknown said...

sayangku....

wah..terharu..walaupun penat seharian drive...singgah sini nak ucap terima kasih,..

saya suka blog kamu juga