Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Thursday, November 4, 2010

BOLEH PERCAYA KE?..(Kalau geli jangan tengok!)



Anak-anak tikus yang dijumpai oleh doktor setelah membuat pembedahan ke atas seorang budak perempuan berusia 17 tahun..Akibat memakai tuala wanita yang telah expired..Telur2 tikus itu tersenyawa dan masuk serta membiak dalam ovari nya..Hmm pelik tetapi berlaku..Semuanya kuasa Tuhan..walau akal kita menolak..

Nak baca kisahnya?

Cerita ni sebenarnya dalam bahasa CINA so di translate cerita nie dalambahasa melayu....HATI-HATI bila pakai TUALA WANITA..check dulu expired date...Kualiti...dan paling PENTING kebersihanya...takot2 ada pulak telur binatang dekat atas tuala wanita tu...

Seorang pelajar cina berusia 17 tahun tak taula dr negara mana telah mengalami muntah2 mcm orang mengandung tu la kan ....Beliau seorang kanak2 miskin dan bapanya pula seorang penjual TUALAWANITA...disebabkan banyak tuala wanita yang expired,si bapa telah mengagihkan tuala wanita itu untuk dipakai oleh anak dan isterinya..

Almaklumla kehidupanya yg miskin dan kalau buang tu rasanya satu pembaziran kot pada keluarga mangsa tadi...so anak2 dgn bini dia pon pakaila TUALA WANITA tu.....lepas maybe beberapa bulan si anak mengalami muntah,loya tekak mcm orang2 mengandung tu...Dengan segera si bapa membawa anak ke hospital untuk diperiksa ape penyakit anaknya..dan doktor memberi jawapan yang mengejutkan bahawa si anak telah MENGANDUNG.....maka hairanlaH si anak..dia menafikan bahawa dia mengandung kerana diatidak mempunyai teman lelaki,masih bersekolah dan tidak pernah melakukan hubungan seks..

Scan punya scan doktor memberitahu bahawa terdapat 20 EKOR ANAK TIKUS yang dikandungkan oleh pelajar terbabit...MUNGKIN KETIKA PERIOD TELUR2 TIKUS TELAH DISENYAWAKAN KOT DAN MASUK KE DALAM OVARI PELAJAR TERSEBUT..MUNGKINN.....doktor terpaksa membuat pembedahan ke atas pelajar tersebut kerana didapati anak2 tikus terbabit telah tumbuh gigi dan dikhuatiri akan memakan kesemua organ dalaman pelajar tersebut....kesemua doktor sahaja yang berani melakukan pembedahan itu,...pelajar terbabit kini disahkan tidak boleh mengandung lg kerana mereka telah mencuci keseluruhan dalaman pelajar tersebut kerana dikhuatiri dijangkiti virus tikus yg kotor itu...

Moral of the story.......*NAK BELI PAD TU CHECK DULU EXPIRED DATE..*MAKE SURE PAD YG DIBELI TU BEBAS DARIPADA KOTORAN ATAU TELUR2 BINATANG SILAP2  KANG ADA TELUR LIPAS BERANAK LIPAS LAK LEPAS NI...*SAMA2 MENJAGA KEBERSIHAN DAN MEMASTIKAN KEJADIAN SEPERTI NIE TAK TERJADI

sumber: Facebook

**Apa komen anda??

15 comments:

cikgu isza said...

agak musykil juga yer..
tak tahulah nak kata apa..
apa2pun benda2 yang xpired mestilah dielakkah dari digunakan..

macam jiran saya ni.. jauh xpired pun berani dia gunakan.. jenuh saya membebel..

cikgu isza said...

jauh=jamu

bella said...

sgt xsangka bende2 ni berlaku...subhanallah....

Jo Qusary said...

citer nie tak lojik... sebab secara biologi, bagaimana ovum boleh bergabung dgn ovum utk menghasilkan janin, hanya sperma sahaja boleh bergabung dgn ovari utk proses persenyawaan... sehingga skg pun saintis tgh mengkaji cara2 utk buat ovum bersenyawa dgn ovum bg membantu pasangan lesbian dpt anak tapi tak berjaya.

kalau itu sperma tikus pun, ia tidak akan mendatangkan apa2 kesan kpd pad wanita serta ovari pemakai pad sebab sperma akan mati selepas berada di luar badan manusia atau haiwan selama sejam.

satu lagi, adalah mustahil bagi telur haiwan bersenyawa dgn telur manusia kerana Allah telah menjadikan DNA manusia berbeza dgn DNA haiwan secara ketara... perlu ingat bhw telah diturunkan dlm Al-Quran bhw Allah S.W.T berfirman: "Allah menjadikan isteri untukmu dari jenismu jua..." serta "Dan berkembang-biaklah dari keduanya lelaki dan perempuan yang banyak sekali”... dari sini kita boleh nampak bhw pembiakan antara manusia dgn haiwan adalah mustahil sama sekali dan tak diredhai Allah... maknanya manusia hanya boleh berpasangan dgn manusia (Adam dgn Hawa), haiwan jantan dgn haiwan betina, bunga jantan dgn bunga betina dan hanya boleh membiak bersama pasangan yg sama jenis.

aku rasa doktor itu saja menipu utk dptkan publisiti murahan... pernah byk kes doktor dan saintis membuat penipuan utk jadi terkenal. jgn percaya dgn perkara yg boleh menyongsang akidah manusia spt ini.

Kalamhati said...

>>Isza: memang musykil..kadang2 benda2 gini hanya utk publisiti..tp kadang2 ada gak berlaku kan..

huhu barang2 yg berbentuk makanan atau suplement ni sepatutnya kalau dh expired tak payah la makan..bahaya


>>Bella: kita pasti kebenarannya..mungkin hanya rekaan..


>>Jo Qusary: ikut logik dan dalil naqli dr Allah memang benda ni mustahil..

mungkin hanya utk publisiti..bila baca td pun macam tak caya..tu yg cuba share kt sini..nak tau pendapat..

tq ye!=)

noreed said...

pernah dapat ttg citer ni kat emel. tetapi mmg agak kurang relevan spt ape yg diulas oleh Jo Qusary tu. tp tak tau lah semua pun skrang kena extra carefull. tp macam comel plak sy tgk anak tikus tu.hehehhe

Kalamhati said...

>>noreed: betul tu..skarang mcm2 benda pelik Allah tunjukkan..kita kena hati2 je la..

hihihi memang kiut!walaupun geli!=p

alinac lover said...

saya pon penah dpt email mcm ni.

tah la..xtau nak kata~

rossoneri said...

huuuuuuuuuuu geli gambar tuu huuuuu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

mmg pelik...kes ni tak masuk akak la kak..pening lak LM duk pk..leh x nak minta izin letak kat enri LM..nk minta pendapat dan buah fikiran mereka..kalau boleh la..jika Kalam hati izinkan.

Kalamhati said...

>>Yong:tu la..tak masuk akal tp tah la..huhu fening gak mikior..nak cari logik tu tak jumpa..huhu


>>rossoneri: hehe tau takpe..tp kiut kan?!ekeke saja usik awak


>>LM: amik je..akak pun copy dr orang..no problem!=)

::wan fadhilah:: said...

terkejut dan sangat menakutkan.. huhuhu.. ok, lpas ni kena hati2 bila nk beli pad.

Kalamhati said...

>>wan: huhu benar ke tidak tu tak tau la..tp kita jaz berhati-hati kan..=)

azzey said...

Kalamhati: saya belum baca sepenuhnya (cuma baca entry & tgk gbr je) itupun dah menaikkan bulu roma dan kepala plak rasa gatal semacam....geli......ngeeeeee, takutnya!

Anonymous said...

mana boleh..satu ovum boleh bersenyawa dgn 1 sperma je..
manusie hanye hasilkan 1 atau dua ovum pada 1 masa..kalau lebih pon takde la sampai 20..
sperma mmg laa ade byk..tp ovum sikit je..camane boleh dapat 20 ekor plak?

satu lagi..kenape boleh ade sperma tikus plak kat atas sanitary pad tuh??tikus tu buat onani kat atas tu ke?