Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Monday, October 25, 2010

Kuih Tepung Pasung..



Pernak makan tak?kuih ni dah rare kot sekarang ni..Kalau kat Kelantan, masih dijual lagi kat kampung2 bersama2 dengan sarapan lain..Kesian tepung ni kena pasung kan?hehe ni antara favourite kuih la..Kalau tak silap, mak abang iparku terror buat kuih ni..

Kuih tepung pasung merupakan kuih kegemaran di pantai timur. Ia sedap dimakan pada waktu pagi atau petang. Tepong Pasong diperbuat daripada tepong beras dan mempunyai inti. Ia diletakkan kedalam acuan berbentuk kon yang dibuat dari daun pisang. Kuih ini juga terdapat di Pandeglang, Indonesia. - Wikipedia

5 comments:

pena said...

wktu kecik2x dulu selalu gak makan..
tpi skarang dah jrang jmpa..

cikgu isza said...

tak pernah jumpa..
aduh.. mana nak cari???

Kalamhati said...

>>Pena: ha'ah jarang dah ada..

>>Isza: alamak mak buyung jangan mengidam plak..huhu

noraim said...

kuih neh tersgt sedap. kat sini senang jek dapat. huhu.

faizul fadzullah said...

rupanya ni nama die..
cari kuih ni kat pasar payang terengganu dh xde org jual lgi
cri kt pasar batu enam lagilah xde
mmg rare dh kuih ni..
ad resepi x??