Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Friday, October 29, 2010

INSAFI DIRI DI HARI YANG ISTIMEWA..

"Kalau kita rasa, kitalah insan yang paling sedih..
Ingatlah ada orang yang lebih layak untuk bersedih 
dan lebih dahsyat ujianNya..Insafi diri di hari yang mulia..
Tak ada insan yang sempurna"



Hari ni memang hari muliaku..hari istimewa sebab pada tarikh hari inilah 34 tahun lepas ku dilahirkan ke dunia ni..Alhamdulillah..Dengan kesusahan dan kesakitan yang Allah uji mak sewaktu melahirkan ku..Mak kata lahirkan aku paling sakit sebab pecah darah..Tak dapat bayangkan cemana mak bertarung dengan kesakitan yang amat tu..

Lepas tu macam2 ujian lak masa nak membesarkan ku..Sesak nafas sampai biru..sampaikan mak ingat ku dah nak habis nyawa..then ku selalu demam..terpaksa jadi anak angkat "Pak Lah" nama tok bomoh yang rawatku..Sampailah ku dah sekolah rendah pun masih lagi mak rujuk pada dia bila ku demam..sebab ubat hospital tak jalan..memang tak berkesan pun kt badan ku ni kalau makan ubat klinik..kena minum air akar kayu dia gak baru baik..

Sebab tu kot mak kata tenaga ku ni lebih sikit..haha kalau tutup paip ke botol ke..orang lain memang takleh bukak punya..ku rasa ku tutup cem biasa je..nak buat cemana..bukan salah ku

Hmm sekarang ku dah besar..dah tua pun..Kalau orang yang dah kahwin anak mesti dah 3 4 orang dah..Tapi ku masih single mingle..Taknak kahwin?Sapa yang tak nak kan?hehe..Tipulah kalau ku taknak..Bih tu?memilih?Nak pilih cemana kalau dah takde untuk dipilih..huhu

Ku tak kisah..ku serah segalanya pada Dia..Orang nak kata ku memilih ke pe..katalah apa saja..Orang yang tak duduk dalam kasutku tak rasa..biarlah..

Ku bersedih?hehe ku tak sedih pun..Rasanya ku jarang rasa sedih..Cuma lately je rasa lonely..Orang je nampak ku sedih..ku murung..ku rasaku happy je dengan hidupku..Melainkan ada benda luar yang mengganggu perasaanku..

Apa yang ku doakan di hari istimewa ni?

Hmm ku hanya harapkan lepas ni..segala urusan hidupku dipermudahkan Allah..ku nak settlekan hutang study..nak uruskan hidup dengan lebih teratur..nak simpan duit banyak2 (yang ni ku belum dapat buat betul2 sebab masih duk bayar hutang)..Nak tunai haji sebelum umurku 40 tahun..Dan kalau diizinkan Allah, ku dapat tamatkan zaman bujangku dalam waktu terdekat..InsyaAllah ku akan berteman utk bersama nenunaikan haji..doakan ye!

Itu je kot..Tahun ni celebrate besday ngan ubat chicken pox..hehe sungguh istimewa..bercuti lama..terperuk kat umah je..nak berjalan kang takut kena ujan..takpe lah..cukup Dia panjangkan umur ku sampai ke saat ni..Dah syukur sangat..

Selamat hari lahir untuk diriku..untuk besfrenku merangkap kembarku Suzura Mat Sidek..Selamat Hari Lahir utk kita berdua..Hidupku cukup istimewa sebab Allah anugerahkan besfren yg sama tarikh lahir..Korang ada?

Sekian..luahan dan harapan di hari istimewa..=)

12 comments:

DKosongLapan said...

hepi besdayyy...moge dipermudahkan perjalanan hidup yong diateh muke bumi ini....dan memdapat ape yg yong cite2kan.....amin..

SDS said...

happy birthday...may Allah bless u always...

azzey said...

Kalamhati selamt hari lahir ye.....:)

Kalamhati said...

>>D08: amin..mekasih bebanyak tolong doakan awok..=)


>>SDS: tq!..amin

>>azzey: thanks azzey..=)

Nur Azila Ismail said...

selamat hari lahir akak sayang :)
semoga segala impian akak Allha kabulkan :)

Kalamhati said...

>>Ziela: tq ziela!insyaAllah mudah2an..=)

Cik Dya said...

selamat hari lahir ... semoga dimurahkan rezeki dan panjang umur. Doa cik dya agar cepat2 dapat jodoh yang solehah. Amin

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Selamat menyambut ulang tahun kelahiran buat kalam hati.LM doakan agar Allah memperkenankan apayang anda hajati..samada cepat ataulambat..hanya Dia yang layak memberi.

Ceria2 selalu.

Kalamhati said...

>>Cik Dya: tq cik dya..huhu bukan solehah tp soleh..=B


>>LM: tq so much..huhu betul tu..syahdu je baca..=)

Kalamhati said...
This comment has been removed by the author.
eelobor said...

rasanya dah ucap dalam entri sebelum nie kan. apapun semoga semuanya selamat dunia & akhirat

Kalamhati said...

>>eelobor: ha;ah dah wish dah..hehe mekasih..ameen