Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Tuesday, July 20, 2010

Erti sabar dan syukur


Aku manusia biasa, kadang sia

Melihat hujan sebagai rahmat;
biar basah kuyup ia bukan beban
Mencari sayang di dalam benci;
merendah diri, membuka hati
Melihat gelas separuh penuh;
yang kosong itu mungkin kita perlu
Mencari syukur dalam tiap-tiap dugaan Tuhan
Sukarnya namun aku belajar

Melihat hujan sebagai rahmat;
biar basah kuyup ia bukan beban
Mencari helai daun yang hijau,
dalam terbentang luas kemarau
Melihat gelas separuh penuh;
yang kosong itu mungkin kita perlu
Mencari syukur dalam tiap-tiap dugaan Tuhan
Sukarnya namun aku belajar

Sukarnya namun aku belajar
Sukarnya namun aku belajar
…dalam tiap-tiap dugaan Tuhan
Sukarnya namun aku belajar


*bukan ilham sendiri..hanya kagum menghayati bait2 puitis ilham hati ukhti nik_10..Jazakillahu khayran kathiira

No comments: