Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Wednesday, July 18, 2007

Cinta 5 Lupa 5...Bukan De'Lima tau hehe...

Rasulullah S.A.W telah bersabda;
"Akan datang waktunya umatku akan mencintai lima lupa kepada yang lima :

1. Mereka cinta kepada dunia. Tetapi mereka lupa kepada akhirat.

2. Mereka cinta kepada harta benda. Tetapi mereka lupa kepada hisab.

3. Mereka cinta kepada makhluk. Tetapi mereka lupa kepada al-Khaliq (pencipta).

4. Mereka cinta kepada dosa. Tetapi mereka lupa untuk bertaubat.

5. Mereka cinta kepada gedung-gedung mewah. Tetapi mereka lupa kepada kubur."


Ingat-ingat lupa la namanya tu...ingat tapi pahtu cepat je lupa..bukan tak ingat..Sbb tak amik berat..kita leka ngan hal dunia kita jadi kita amik mudah je segala apa yg kita lakukan..Sbb sikap 'esok masih ada' tu tebaaaal ngat..Dah sebati lem jiwa raga sanubari hati kalbu kita

2 comments:

reen said...

(tengok kiwi kanan)NAK CUWI!!!! MALAM NIH!!!

kalamhati said...

muhakhakhak...ustajah bagi tazkirah!!