Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Thursday, July 21, 2011

Manisnya Madu Itu!

Salam 'alaikum..

Malam Jumaat ni, nak cerita pasal MADU.. Bukan KURMA ye!hehe..

Korang biasa makan madu tak? Ramai yang memang mengamalkan makan madu ni setiap hari kan? Diriku time rajin je makan..Time lupa tu..sodaqallahul 'azim la..hehe

Apa rasa madu ni ek? Manis la kan!hapo la KH ni..Lagi mau tanya.. Tapi ada gak MADU yang pahit.. beracun..huhu

Tadi terbaca status Mama Sarah-Najwan kat FB.. Cerita pasal kawan dia bermadu dan madu dia rupanya KAWAN BAIK sendiri!waduhh!

Korang sanggup tak hadapi kalau kawan baik sendiri wat macam ni?..huhu.. Bagi yang dah bersuami, agak2 apa perasaan dan tindakan korang? Nak mengadap muka suami..dan kawan baik yang bertuah itu..

KH teringat perbualan KH dengan bestfriend masa study dulu2.. Kiranya pillow talk la ni..hehe.. Bila tanya dia sanggup tak bermadu bila kawin nanti. Dia jawab dia boleh je. Sebab suami dia bukan milik dia sorang. Allah dah bolehkan suami yang mampu untuk kawin lebih dari satu..

Biar betik! Garu kepala diriku masa tu. KH tanya dia serius ke  cakap. Dia kata setakat ni, dia rasa dia boleh berkongsi. Sebab suami tu hanya pinjaman dari Allah..wahooooww!sure dapat payung emas di akhirat nanti ni..

Rasa macam nak kacau dia la pasni.. Sekarang dia sudah bersuami dan beranak empat. Nak try tanya, "kalau orang jadi madu awak..awak sanggup tak?"..hahaha (nak tanya pun diriku tak sanggup..inikan pula nak jadi madu dia).. Nak tau sangat apa jawapan dia. Masih tak berubah ke atau dah ketaq kepala dengar soalan tu..huahuahua

Haaa..nak tanya yang dah kawen tu..maniskah madu itu bagi korang? Yang tak kawen nak komen pun boleh..hehe

(credits to google)


24 comments:

IMANSHAH said...

orng lelaki pun tak suka madu..

cucu umie said...

kalo madu ayie memang biase makan..kalo madu tu..belom kesitu sebb kawin pon blom.gaga

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

bestfriend sndiri? kalau mcmtu lebih baik tak payah berteman kan? pasti tak snggup tgk muka kedua2nya.

sarah-najwan said...

serius ambo bgtau..ambo tok sanggup wey..

ambo maghoh la ko laki ambo kalu buat gtu..ko saing ambo tu..siap la..hukum karma nati..hehee

Kalamhati said...

>>Imanshah:
yo ko lelaki tak suko?hehe

Kalamhati said...

>>Ayie:
hehehe takyah la ayie..
cukup satu je nnt ye..=D!

Kalamhati said...

>>Fifiey:
huhu memang sakit hati la kan everytime tgk muka depa..nak2 si kawan baik tu..huhu

Kalamhati said...

>>mama sarah-najwan:
hehe abih keno karate suami demo ambo ghaso..hehe

saing baik tu meme tak patut la..keno hukum karma buleh madu jugok ko?huhuhu

exora said...

susah nk ckp la...pd sy mungkin tgk reason jgk laa, dan kemampuan sang lelaki zahir n batin...tp klu madu tu bes pren sndiri...pd awalnyer cnfirm pts shbt seketika..
apa2pun nk tau jwpnnya...saksikan
annisa 10.30 mlm ni at tv3..hehe

Kalamhati said...

>>exora:
hehe kena tgk annisa yek..
tu la..susah nk kata..Islam benarkan dan si suami lebih dari mampu..apa kita nk bg reaksi kalu dia mintak izin..huhu

aizamia3 said...

'Sebab suami dia bukan milik dia sorang. Allah dah bolehkan suami yang mampu untuk kawin lebih dari satu..'

betul.. tapi berapa ramai yang sanggup.. ?

Kalamhati said...

>>aizamia3:
masa tu blum kawen...hehe cuba tanya skang kan..sy teringin nk tau apa jawapan dia nnt..nantikan..=)

Lelord said...

uhuhuhu tamo..tamo...jujurnya mmg kalau boleh dielakkan

Kalamhati said...

>>Lela:
kalu ada dah bersuami pun..rasanya taknok den..huhu

azieazah said...

Entah kenapa, sejak dulu lagi, bila orang cakap isu berMADU ni, jawapan dan pendirian saya tetap sama tidak berubah.

saya tidak kisah malah saya sentiasa positif tentang isu ini. Saya pernah luahkan pada dia, saya tak kisah dia nak kahwin lagi.

Tapi agaknya kami sedang ok, sedang aman damai dia merasa tiada sebab pula untuk mengubah keadaan yang sedia ada. Agaknya la kot.


Pilihan 1: Menapis Cerita...

sha a.s said...

sha x rela kak...huuuu x sanggop...psl hati bkn bersih mcm para isteri Rasulullah dulu...x dpt ganjaran payung emas pn xpela, janji bahagia...ehehe

S..U..D..@..I..S said...

byk dah dengar cite dan baca mana majlah semuanya sakit dan menyakitakan KH..payung emas kalu ada yg redha..

ieda said...

adoi beb .. huuuh sape lah yg sanggup .. kalau ada 1000 adalah 1 wehhh :))

~CiK TiNieY~ said...

saya awal2 lagi tak sanggup...setakat ni mmg tak sanggup lagi nak bermadu...hehehe

thanks akak sudi join tadarus...nanti saya akan emailkan juzuk mana akak kena baca ok?:)

thanks again...

♥cmª shIemª♥ said...

ini cam kisah ANNISSA pun ye..kwn bek jd madu.

kalo tnya cma nk bemadu ke tidak??ermmmm..tgk keadaan..mmg la x nak kan..tp klu allah dh ttpkan,redha..even ngn SAHABAT sendiri..

MAPPIAU said...

haaaa saye tau ni musti citer annissa nih, issssshhh mudahan dijauhkan la bermadu,

saye tak sanggup huhuhu

ariana's said...

Tak tau mampu ke tak..lemah sgt iman ni..walaupun tahu ganjarannya yg amat besar..tapi..apakan daya..terlalu lemah..

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe belum cukup kuat utk bermadu :)

Mila@Rimbun said...

uihhh mampukah aku terima??? oh tidak.. dan yg pastinya that pillow talk bukan ngan aku kan kan.. eh kita satu rumah jer tp bukan satu bilik, konpom yg ckp tuh bukan aku wakakakaka

lebih rela hidup sendirian dari berkongsi... kalau bermadu n klau bukan giliran rumah aku sapa nak basuh kain, sapa nak sidai kain, sapa nak buang sampah, sapa nak check pintu pagar dah kunci ke belum, grill dah kunci ke belum etc etc kikikiki