Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Wednesday, July 27, 2011

DUSTUR..

Salam 'alaikum..


Jangan jadikan ia sekadar hiasan..
Jangan jadikan ia sekadar hantaran..
Jadikan ia dustur hidup kita..

(sumber dari Google)


Ya Allah rahmatilah kami dengan Al-Quran
Jadikanlah ia Pimpinan, Cahaya, 
Petunjuk dan Rahmat bagi kami
Allah..Ingatkan kami apa yang terlupa
Ajarkan kami apa yang kami tidak ketahui
Kurniakan kami membacanya sepanjang malam 
Dan sepanjang siang hari
Dan jadikanlan ia perisai kami
Dan jadikanlah ia pembela kami
Di Akhirat
Wahai Tuhan Sekelian Alam



**Dustur: Perlembagaan

17 comments:

. said...

saya harap..ramadhan kali nie..saya banyak gunakan masa dengan membaca alquran.

~izan~ said...

selamat menyambut Ramadhan jugak kak.tak lama je lagi...

izan cari maksud dustur tu jumpa undang2 dan peraturan la plak,pastu scroll lg nampak akak tulis perlembagaan =)

Kalamhati said...

>>wan:
insyaAllah wan..akak pun harap dapat khatam Al-Quran puasa ni

Kalamhati said...

>>Izan:
huhu ha'ah beberapa hari je lg..

sama gak izan..undang2 ngan peraturan pun boleh..
perlembagaan ni menyeluruh sket la n macam lagi luas skop dia kan..bkn hanya peraturan malah merangkumi seluruh aspek kehidupan kita..=)

eelobor said...

Ya Allah.... jika di hitung pada diri saya, lebih banyak menghabiskan masa di facebook & blog berbanding Al-Qur'an

ieda said...

wan .. kita makan2 sblm ramadhan nie di McD nak ekekek ( lagak bujang lah pulokkkk ekekkeek )

semoga ramadhan membawa cahaya pada kita kan :)

aizamia3 said...

eelobor:
betul tu.. rasa kecik sangat diri ni..

sarah-najwan said...

akak pom bulan posa ni wajib ngaji..lagi pula kat skol wajib bagi surah2 utk cikgu khatam ramai2..

Citarasa Rinduan said...

setuju komen eelobor..
Ya Allah

Solihin Zubir said...

smoga diberi kekuatan utk khatam quran lagi ramadhan ni.. insyaAllah..

Kalamhati said...
This comment has been removed by the author.
Kalamhati said...

>>eelobor:
huhu btul tu..sgt malu dgn Allah..kita ni byk abis masa kt benda lain dr mengadap Allah

Kalamhati said...

>>Ieda:
hehe bereh2..bilo tu?hik

insyaAllah ieda..amin

Kalamhati said...

>>kak aizamia3:
btol tu kak..huhu

Kalamhati said...

>>mama sarah-najwan:
samo la kito..skul ambo pun bagi2 surah jugak..

Kalamhati said...

>>ayu:
hmm btul tu ayu..huhu

Kalamhati said...

>>Solihin:
insyaAllah..sama2 kita kuatkan semangat dan berusaha membaca Al-Quran sedaya mungkin