Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Saturday, March 26, 2011

SEBELUM BERGELAP..



Kita makan jeruk dulu..hehe..Ramai yang suka makan jeruk ni kan..Kalau kat shopping mall siap ada booth khas yang jual macam-macam jenis jeruk..

Tak berapa elok sangat kalau makan selalu..banyak asid dan gula..Bukan gula biasa depa letak, ibu gula lagi..memang kencing manis laa...huu

Kalau kat Kelantan jeruk ni diimport dari Thailand..Kalau pegi Pengkalan Kubor atau Rantau Panjang memang melambak la..Taktau betul ke tidak, ada sedara pernah bagitau jeruk ni dorang masukkan ubat yang sama dengan ubat yang digunakan untuk simpan mayat untuk diawet..sebab tu jeruk tu rangup dan tahan lama..

Sejauh mana kebenarannya walluha a'lam..Mak Kalamhati memang marah kalu kitorang selalu beli jeruk-jeruk ni..Dia kata nipis perut dan tak baik untuk kesihatan..Biasanya mak suka jeruk sendiri buah mangga..then masak ar gula ngan cili gaul ngan mangga..Kurangla masam dia..

Tapi kalau drive balik kampung, berhenti kat mana2 stesen minyak Kalamhati beli gak jeruk betik or asam kecut untuk hilangkan mengantuk..huhu

4 comments:

Ayuni said...

jap lg nk tutup lampu...

Unknown said...

yong sukaaa jeruk hehhehe

Kak Sam said...

Assalamualaikum...
Tq sebab ari tu sudi singgah ke my homework. Hari ni baru berkesempatan untuk kunjung balas.

Saya ni dulu memang hantu jeruk. Tapi semenjak melahirkan alif dan dia kena kuning terus kureennggg. MIL kata dia kena kuning sbb saya suka makan jeruk.

Kalamhati said...

>>Ayuni:
akak bukak satu lampu je mlm td..nak tutup semua gelap sangat..huhu

>>Yong:
hehe nak makan jeruk tu Yong basuh la dulu ye..

>>Kak Sam:
saya selalu dengar gak pasal ni..
masa pregnant kalu byk makan jeruk anak jd kuning..
maybe sbb bahan jeruk tu kot