Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Sunday, October 10, 2010

Pemburu Virus?Siapa dia ni?

Beliau bukan calang-calang orang..tengok kepada penampilannya bersahaja je..tapi rupanya beliau ada salah seorang pencipta program anti virus terawal dunia!!Anda pernah dengar Ghostbuster V-Buster?



Ku tak pernah dengar..hehe tapi perisian beliau ni laris macam goreng pisang kat pasaran antarabangsa tau!setanding dengan perisian anti virus lain seperti Mc Afee dan sebagainya..

Sekarang, V-Buster berupaya mengesan dan memusnahkan lebih 750,000 virus komputer dan Internet.
“Program saya laris seperti kek panas di Amerika Syarikat dan Eropah tetapi agak lemah di pasaran tempatan.
“Mungkin disebabkan orang kita begitu sukar mempercayai perisian keluaran tempatan,” keluhnya yang pernah menerima lebih 20 anugerah kecemerlangan sepanjang penglibatan dalam bidang tersebut.
Sehingga kini, terdapat 1.5 juta pengguna berdaftar yang menggunakan perisian antivirus tersebut di negara ini.
Sepanjang kerjayanya memerangi virus komputer, Looi sudah menemui lebih tiga juta virus.

Kalau anda nak kenal siapa gerangan Uncle genius ni..anda baca kat sini ye >> Uncle Genius ..Cayalah uncle!wa tabik spring sapa u!

4 comments:

Solihin Zubir said...

anak tempatan? perghhhh.. terbaek ah..
tp sygnya bukan melayu.. huhu..

Kalamhati said...

ha'ah tu la..hehe takpe kita bangga dia anak Malaysia.=)

Mr Noble said...

rasanya sblom ni ada jugak yg local punya, ape ntah nama, tp pastu senyap balik. harap2 yg ni takde la tenggelam balik :)

Kalamhati said...

huhu yg ni dah kukuh dah..lama dah dia bertapak kt amerika dan negara2 lain..

org tak yakin ngan produk tempatan ke pe ek