Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Tuesday, August 31, 2010

Merdeka kah?

Terkilan rasa bila dengar berita kat Buletin Utama sebentar tadi..Sambutan detik kemerdekaan negara di Dataran Merdeka malam td dicemari aksi jelek..heh apa yg ada dalam hati2 mat rempit tu ek..kepuasan?bila dapat membingitkan suasana dengan deruman enjin motor2 mereka..bila dapat menunjukkan aksi2 yg kurang sopan..banggakah bila dapat menyesakkan jalan dengan berlumba beramai2 gitu..

Di mana nilai kesyukuran..di mana nilai hormat..atau itukah cara baru untuk tunjuk rasa hormat dan syukur pada negara tercinta..tempat mereka berteduh..tempat mereka jalani kehidupan seharian..apa nak jadi dengan anak bangsa kitani ek..yg paling sedihnya..yg merempit tu tak lain tak bukan anak2 melayu kita..yg hanyut dan leka dengan keseronokan dunia..astaghfirullah..Moga Allah beri petunjuk pada mereka..

Jika begitu senario nya, tercapaikah erti kemerdekaan yg sebenar?atau hanya pada nama..tapi jiwa dan minda mereka belum merdeka..Isu buang bayi..isu merempit..dah jadi cem 'pesta' bagi mereka ni..Kehadiran Ramadhan langsung tidak memberi apa2 kesan malah makin teruk ada la..

Insaflah wahai ummat..Jika Allah murka..satu Malaysia dapat penangannya..bukan kamu yg merempit dan buang bayi tu je..Carilah redha Allah..Biar berkat bumi kita ni bukan makin gelap dgn titik2 hitam dosa yg kamu buat..

Allahummaghfir zunuuba qaumi..innahum la ya'lamuun..(Ya Allah ampunkanlah dosa kaumki..sesungguhnya mereka tidak mengetahui)

No comments: