Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Thursday, December 24, 2009

Yang kembali..yang tinggal


Che Awi(pakcik ku) dan che su (makcik) dah selamat kembali dr Tanah Suci..syukur alhamdulillah..Namun, sambutan kami sekeluarga masa kt epot berbeza sekali dari keluarga2 lain..mereka gembira menyambut keluarga yg kembali dari Tanah Suci..kami semua mengalirkan airmata penuh syahdu tatkala melihat kelibat Che Awi dan Che Su keluar dr arrival..Mak Dah (makcik sulung) tidak bersama..

Ditinggalkan sendirian di Hospital An-nur, Jeddah menghadapi dugaan Ilahi bersendirian..Hati mana yg tidak pilu..Kami hanya mendapat khabar dari pihak Tabung Haji yg sentiasa memantau keadaan kesihatannya di sana..Masih tidak sedarkan diri..Keadaan masih tidak stabil..

Pe perasaan dia bila dia sedar, keluarga terdekat tiada di sisi..sangat jauh dari pandangan mata..hanya doa yg mampu dikirimkan..Andai dia dijemput Ilahi juga tiada keluarga terdekat mengiringi..Humm besar dugaan Mu Ya Allah..Namun, ku pasti besar juga hikmah yg Kau janjikan..

Kau jemput dirinya ke sana..dekat ke sisi-Mu..jauh dari pandangan kami..Mungkinkah utk kau angkat dia semulia tanah suci-Mu Ya Allah?Hanya DiriMu jualah yg Maha Mengetahui segalanya..Bukan kami..Hanya diriMu..

2 comments:

NN said...

i'm touced.. kita doakan yang terbaik untuknya k..

Kalamhati said...

insyaAllah adindu..