Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Friday, October 2, 2009

Tambah ilmu sket..




Dalam misi menghabiskan beberapa tajuk lagi dalam buku ni..Since b4 raya ku start baca tp tak sempat abiskan..Banyak input yang ku daapt dari buku ni..Pengalaman penulis (Hamedah Wok Awang) dan rakan2 dia sebagai pendidik..Terbuka minda yg selama ni agak sempit bila memikirkan susahnya menjadi seorang guru..Lagi menyempitkan minda ni bila kita sentiasa dihidangkan dengan keluhan dan cerita2 yg tak berkembang..

Banyak yang dikongsi..bagaimana menjadi pendengar yang setia kepada rakan setugas..bagaimana mewujudkan hubungan yang erat antara murid dan rakan setugas..bagaimana menjadi seorang ketua yang baik..bagaimana menangani omelan2 yang negatif dari orang bawahan..Memandangkan penulis adalah bekas guru dan Guru Besar perempuan..jadi, amat sesuailah untuk ku cedok pengalaman berharga beliau selaku 'bos wanita' yang menerajui jabatan yang bukan sedikit ahlinya..sehingga menjadi ketua yang cemerlang..

Penulis tidak hanya syok bercerita tentang kisah beliau je..tapi berkongsi pengalaman2 rakan sekerja dari sekolah2 lain yg beliau kenal..Memang bagus untuk cikgu-cikgu yang berminat untuk memantapkan lagi pengetahuan dan membuat anjakan paradigma dalam kerjaya perguruan agar menjadi seorang pendidik yang efisyen dan berkarisma..InsyaAllah..

Penulis buku ni pernah mendapat anugerah Pengetua Cemerlang. Beliau merupakan penulis sepenuh masa kini selepas lumpuh akibat kemalangan jalanraya..

Jadi..cikgu-cikgu di luar sana..Belilah buku ni (tolong promote..hehe)..Tak rugi punya wa cakap lu!haha

No comments: