Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Monday, March 14, 2011

TAMAR..

Sebut tamar mesti ramai yang menung jap..fikir..tapi bila sebut je buah kurma..mesti semua senyum dan angguk kan..hehe

Keberkatan buah ni memang tidak disangkal lagi kan. Bulan puasa kita disunatkan berbuka dengan buah kurma. Banyak khasiatnya.

Tengah meranum tu..


Pak Arab tengah petik buah tamar..


Pak Arab ni tak bagi amik gambar dia..Dia duk kata haram!haram..hehe




Fresh wooo!

Rindunya nak makan buah tamar fresh..yang baru petik dari pokok dia..Masa berpeluang ke Tanah Suci dulu, Kalamhati dapat peluang masuk ke kebun tamar dan melihat sendiri cara buah tamar ni dipetik dari pokok dia..Then diberi peluang asingkan buah tu dari tangkainya..Dapat makan terus kat situ plak..Leraikan buah dari tangkai then ambik sebijik masuk mulut..hehe

Alhamdulillah..kenangan yang tak mungkin dapat dilupakan sampai akhir hayat..Dan jika diberi peluang lagi, insyaAllah teringin untuk ke rumah Allah lagi..Rasa macam masih segar lagi bau udara di sana..Masih terngiang azan yang berkumandang di Masjidil Haram dan Masjid An-Nabawi..

7 comments:

Citarasa Rinduan said...

kak ayu pernah dapat tamar asli dari blogger yang duduk kat doha....

kalamhati..ayu pun nak ke sana gak..insyallah..

Adinda Amy Sensei said...

bila lah agaknya saya dpt berpeluang jenguk ladang tamar yang indah tu ek...

slmt malam kak..

Ayuni said...

hm, teringt buln puasa....

Kalamhati said...

>>Sis Ayu:
insyaAllah..KH doakan Ayu cepat sampai ke sana..=)

>>Adinda Amy:
insyaAllah adinda amy akan tiba masanya..akak doakan awak..

selamat malam..

>>Ayuni:
huhu ha'ah sinonim dgn bln puasa kan..=)

whitecappuccino said...

sedap buah tamar ni..

Kalamhati said...

>>Ciknor:
memang sedap..nak2 tamar 'ajwa..tamar Nabi..=)

teratai said...

alahai bila t'kenang aje pengalaman semasa gi haji dulu, pasti rindu habisss kat rumah Allah. Bilalah agaknya dpt gi lagi?