Dah Baca Belum? Panas Lagi Ni!

My Life's Journey

Friday, July 29, 2011

IHYA' RAMADHAN BERSAMA IMAM MUDA NURI ALI..

Salam 'alaikum..

Alhamdulillah.. Pagi tadi telah berlangsung Majlis Ihya' Ramadhan di sekolah KH. Program ni bawah Unit Bina Insan. Dan tahun ni, majlis sambutan kedatangan Ramadhan agak berlainan dan istimewa sedikit dengan kehadiran Imam Muda Nuri Ali..

Bagi yang mengikuti Rancangan Imam Muda musim ke 2 ni, mesti kenal dia gerangan Pak Imam Muda kita ni kan. Baru berusia 26 tahun. Mudo lagi weh!! Tak dapat la nak ngorat!wakekeke

Imam Muda Nuri menyampaikan ceramah tentang puasa kepada murid-murid dengan gaya yang tersendiri dan berjaya menarik perhatian bebudak ni.. Selalu ustaz2 dan ustazah2 depa je duk bagi cemarah eh ceramah.. Sekali datang orang lain, nak2 pulak orang pemes ni..Lagi la buntang bijik mata dorang tengok..hehe

Bukan bebudak je terhibur..cikgu2 pun mengekek gelak tengok gaya penyampaian Pak Imam kita ni. Pandai berlawak rupanya..hehe yelah, jadi ustaz kat sekolah, mestilah kena ada unsur kecindan..ye dak?

Layan sajalah gambo di bawah ini...Jum!!


Jeng!jeng!jeng!(encem!ehek gelenyar)



Eksaited bebudak ni u!!



Ta'aruf (perkenalkan diri) dulu sikit..tak kenal maka tak chenta kaan..ngee


Sapa nak hadiah kena dengar btoi2 apa abang cakap.. nak hadiah taaaakk??



Alahai comelnya Auww yang lelaki2 jangan la lembik2 je..kena macho tau!



Cer jawab..cer jawab..apa maksud puasa wahai adikku..haa pucat dia!



Abih daaahh..masing2 tak puas lagi tengok muka Abang Imam Muda ni..haa tak berkelip deme..hehe



Penyampaian duit raya eh cenderahati oleh bos besoo..






























Mana ada gamba lagiii..ehekk
Syok nampaaaak tengok!ekeke 


Sekian lintas lantung dari SKJG.. Saya Cik Kalamhati melaporkan dari depan laptop!

Wassalam..

(Gambar2 yang disnap arini banyak yang blur..kenapakah? Macam takde jiwa je amik gamba arini.. Ke jiwa melayang kat atas stage tu!hahaha)



14 comments:

SueZ said...

Slm kak

Citarasa Rinduan said...

Ala........
sikit sangat syer pic.. tak cukup lah cikgu...

si imam muda nuri tu mmg hensem.. heheheh beruntung sekolah cikgu dapat bersama2 imam muda..
syer sesuatu y bermanfaat,..

Kalamhati said...

>>SueZ:
Salam SueZ..=)

Kalamhati said...

>>Ayu:
hehe bukan tanak share byk2 ayu..nnt kalu ayu tgk lama2 marah lak En Zalie..ekeke

IMANSHAH said...

lain kali panggil Imam Muda Imanshah ye

Kalamhati said...

>>Imanshah:
bereh2!..taun depan ambo panggil demo pulop..hehe

azwa amani said...

muka dia sejibik macam abang lang kiterr..hohohoho

Maii Yusre said...

Meriah betul budak-budak tuh..hehe..
Amboi..snap gamba pon ikut mood eh XD

She's Gee said...

orang pahang tuh.. ai ceh ceh.. hehe.. pernah jmpe nuri mase g dgr ceramah kt masjid putrajaya.. tapi nampak halussss je sbb gee dok belakang sgt.. muehehe.. ^^

Kakzakie said...

Kakak tengok budak-budak tu mesti khusyuk sebab yg bagi ceramah pandai pancing dgn hadiah. Bagus....satu cara pendekatan yg bijak. eh.. cikgu mestilah bijak kan....:)

S..U..D..@..I..S said...

seronok dan bangga tengok yg muda belia bercakap fasal agama

Sunah Sakura said...

seronok la dioranggg~ hehehe..

♥cmª shIemª♥ said...

bestnya kak kh..\seronok tgk murid tu meramah mesre ngan imam muda tu

nineynur said...

cekgu nih tenung lama sangat kat ostad niiii